17.02.19 Alltid trivelig med Trondheimstur

Først så må jeg si at jeg mer eller mindre ble slått ut over det nye konseptet og utseende til den nye bloggen her, så jeg har seriøst ikke blogget på nyåret. Det ble en real pause. Jeg syes det er litt vanskelig å manøvrere på den nye siden. Men nå måtte jeg jo nesten innom, ellers vil nok min blogg bli lagt død, kanskje. Blir vel mer stabil her etterhvert.

Så det første blogginnlegget på nyåret blir om en tur til Trondheim som jeg og min mann tok i går. Pga. at Pandurobutikken på shoppingsenteret i hjembygda ble nedlagt, må jeg enten bestille malesaker på nettet eller reise inn til Trondheim, og butikken Østerlie for å kjøpe kunstartikler. Jeg kjøpte meg kvalitets akvarellpapir, Archer 600 mg, 2 stk. + maskeringsmaling og tre farger akvarell. Brent umbra, gull og sepia. Tenker de blir fine sammen i et maleri.

I går regnet det og sluddet innimellom solglimt, men forholdsvis varmt i været. Så det ble en fin dag. Vi gikk litt på kryss og tvers i Trondheim. Gikk innom et kunstgalleri med flere flotte malerier og også fotoer. Her vil jeg trekke fram Elling Reitan som en av mine favoritter.  Så gikk oss rett på kunstutstillinga til Vebjørn Sand den siste dagen han stiller ut i Trondheim. Broren Aune var der også. Det var nok han de fleste som var der, ville ha selfie sammen med. Selv lyttet jeg superinteressert til Vebjørns fortellinger om diverse av hans egne kunstverk.

Et must på Trondheimstur er en tur over bybroa og ned i Bakklandet. Da blir det selvsagt litt fotografering fra broa. Videre så ble det litt mat på den sjarmerende Kalas & Canasta nede på Bakklandet. Det ble en tallerken med oster og spekemat med oliven og aioli. Jeg koste meg dessuten med et glass hvitvin, mens sjåføren måtte ta til takke med appelsinjuice. Videre så forflyttet vi oss et hakk videre på Bakklandet og inn på Dromedar, hvor det selvsagt ble søt chillikaffe og et ostekakestykke. Nam! Så ble det litt fotografering rundt Nidarosdomen, i alle fall før vi satte oss i bilen hjem. Alltid trivelig med en Trondheimstur!

Flott innimellom skurene i Trondheim
Et mesterverk av Elling Reitan. Ser du de som ser på det dansende paret?
Vebjørn Sand forteller om sitt bilde her
Vebjørn signerer et bilde og Aune følger med
Piken på broen
Et nydelig måltid; brett med oster og spekemat, med oliven og aioli + hvitvin
Søt chillikaffe og ostekake
Jeg er hun som leter i alle søledammer etter motiv
Nidarosdomen

Jeg er spent på hvordan dette innlegget vil se ut, etter at det publiseres. Håper det blir bra, og at det fungerer tilnærmet som før.

Ellers ha ei fin ny uke alle bloggere!

#foto #photo #fotografier #photography #bilde #picture #reise #trip #trondheim #norge #norway #bakklandet

 

 

2 kommentarer
      1. Nei, det er det ikke. Hyggelig at ikke mine venner er blitt helt borte også. Godt å høre fra deg igjen! Mine bilder her ble da veldig små. Hva er hemmeligheten for å få de større?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg