06.12.18. Muntre gladbilder i akrylmaling

Det blir lite blogging for tiden, fordi jeg liker heller å sette meg ned å male om jeg har ledige stunder. Her i tidlig høst og nå her en dag har jeg malt noen muntre gladbilder, som jeg kaller de. Det foreløpige siste i denne rekken ble malt nå for noen uker siden, måtte jo ha noe vinterlig også. Så det ble en vinternatt. Jeg maler disse i akryl, og jeg må ofte legge to lag med maling da de blir ganske gjennomskinnelige om jeg ikke gjør det. Jeg liker disse bildene godt. De er litt barnslige og enkle, men likevel koselige, synes jeg. 

Etter jobb i dag har jeg spist pannekaker, ryddet litt og etterpå har jeg vært så sliten at jeg bare har sittet i sofaen. Jula er velkommen uansett hvor langt jeg har kommet med huslige- og “julelige” syssler. Jeg tar en dag om gangen. Så blir det, det det blir. Heldigvis har jeg en mann som kan ta et tak. Det er så kjekt. Hodet er liksom så fylt med opplevelser, tanker og ting en bør huske etter en dag på jobb, at kroppen sier stopp når jeg kommer hjem. En skal lytte til kroppen. Det er viktig. Alt det andre kommer i andre rekke. Husk det, du som strever mot den perfekte jula! Ta noen “pusterom” fram mot “Du grønne glitrende tre goddag”……..  🙂 

                                                   

 

 

 

 

Likte du disse?

 

#kunst #art #arte #maleri painting #bilde #picture #akryl #acrylic #hus #house #hage #garden #loveit

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. MJmettejosteinsdatter: Hei på deg! Tusen takk! Ja farger er fint og omgi seg med, da blir en glad!. Jeg maler heller og kjøper julebrød og kjeks til jul, he-he. Neida! Jeg har satt av helga 14 – 15 til bakst, tidsnok det. Klem<3

    2. Koselig og flotte bilder! Ja jeg gjør julen enkel..så enkel den kan bli…Men blir jo uansett mer stress og ståk…Men nå har jeg fått unna en del julegaver, og da begynner stresset og senke seg….Ha en god dag og nyt helgen!

    3. Ja, vi må senke skuldrene i denne førjulstiden. Jula kommer uansett. Herlig og litt som du sier barnslige bilder. Koselige å se på og friske farger. Mal på! 🙂

    4. natheless: Ja en må være tilstede i nuet og også greie å koble ut innimellom. Så må en ta seg tid til å glede seg til jul. Jeg er som et lite barn i alle fall. Men ønsker ikke å begynne for tidlig med forberedelser til jul. Jeg maler på og håper du gjør det samme! Jula kommer 😉 Ha det fint i adventstiden Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg