06.12.18. Stemningsfulle akvarellmalerier malt i Italia tidligere i høst

Dette blogginnlegget har ligget arkivert siden 8. november og ikke vært helt ferdig, både mht. at jeg ikke hadde skrevet stort i innlegget og dessuten så jeg meg ikke helt ferdige med maleriene. En grunn til har nok vært “latskap”til å gjøre det hele ferdig, he-he 😉 Men nå ble det.

Da jeg i høst var på malekurs i Italia malte jeg noen stemningsfulle bilder, etter kursholder Svein Olav Thunæs ønske. Hadde vært kjekt å få vist de fram og fått vist hva vi lærer på slike kurs. Vi skulle male årstider og farger som er kjente i italienske landskap. Gjerne få fargene til å flyte litt utover. Så kunne vi gjerne male noen kjente italienske trær, sypresser som også er vanlig og dessuten middelalderbyer. Ellers det vi måtte ønske, men vi skulle ta i bruk fargepaletten.

Etter at jeg kom hjem har jeg malt inn noen strå i ett bilde og en middelalderby i et annet ellers ble disse maleri for enkle, synes jeg. Så her en liten forsamling med små stemningsfulle landskapsmaleri. Noen malt i “strenge rammer”, mens noen har fått litt løsere innramming.

 

Et sted ved Middelhavet

 

Fargerikt. Noen ganger får jeg behov for å gå ut over ramma. De blir ikke så skjeve og skakke ved innramming, bare til opplysning

 

 

Sommer over landskapet

 

 

Til slutt flippet jeg litt ut og bare måtte ha et norsk landskap, he-he! Her igjen; ja, noen ganger går jeg utenfor den faste rammen. Slik er jeg privat også. 

 

 

Hadde vært artig og hørt hvem du likte du best? Ranger gjerne i 1, 2, 3, 4 !

(Kanskje du ikke likte noen, men hadde vært kjekt å vite hvem som var best etter din smak av de du ikke likte også, he-he 🙂

 

#kunst #art #arte #maleri #painting #bilde #picture #akryl #acrylic #hus #house #hage #garden #loveit

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Toini: Tusen takk Toini! Artig å høre! Ja middelhavet i den fargen er jo uimotståelig. En får lyst til å ta et svalestup ut i sjøen, he-he! Ser for meg at mitt stup blir mer som hos en flodhest da men, he-he! Ha ei toppers helg Toini! Klem <3

    2. Måtte le litt til de bildene som er litt på skakke, men sånn er det. Det er ikke lett å fotografere opp bildene. Jeg likte det siste best. Herlig med soppene i forgrunnen!

    3. natheless: Med mye vann og akvarellfarger, så blir arkene krøllete ved tørking, fotograferingen er ikke enklere, he-he 😉 Artig at du likte det norske motivet best, norsk stemning mht. fargene også i det, Italia er et meget vakkert land, men kommer som nummer 2 etter Norge, selvsagt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg