26.08.18. En solnedgang fra A – Å

Da jeg var på Vega tidligere i sommer rigget jeg meg til med fotostativ og skikkelig utstyr på et sted ut mot øya Søla, for å få fanget måneformørkelsen. Det var skrevet masse i media om den. Jeg hadde lest meg opp på hvordan stille kameraet og greier. Men ingen måne var å se. Derimot var det en kule på himmelen som ville “gå til sengs”. Da ble det til at jeg istedet fulgte sola helt ned i havet. Et vakkert skue det også. Her ser dere hvordan den stadig står lavere og lavere på himmelen, blir mindre og mindre for så å forsvinne ned i havhorisonten. Det krever litt tålmodighet, men verdt det. Vakkert!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fjellet Søla lå litt langt unna der sola gikk ned, så det ble dessverre ikke med i bildet

 

 

 

Som en UFO

 

 

 

 

Som et strek

 

Der forsvinner den. Hvorfor det siste bildet her fikk litt lysere preg beror nok på at jeg stilte kameraet i en annen retning ei kort stund, og muligens stilte jeg litt på kameraet også

 

Jeg synes solnedganger er virkelige vakre, synes ikke du?

 

#foto #photo #bilde #picture #fotograf #amatørfotograf #nikon #solnedgan #sunset #loveit

 

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Vakkert! og så fascinerende..ja jeg også gjorde dette en kveld i ferien..fulgte sola helt ned…Men hadde ikke stativ, og ble ganske sliten i armer av å holde kamera…hihih….Flotte bilder!

    2. HeidiElise: Tusen takk, solnedganger er nydelige! Ja, det kan være slik like før den går ned ja. Det blir liksom mye motlys med sola, og da blir det mørkere ellers, kanskje. Ønsker deg en finfin mandagskveld! Klem <3

    3. Toini: Ja, enig, det er virkelig verdt å få med seg. Men å holde kameraet kan nok gjøre en sliten ja, uten tvil. Takker ellers og ha en finfin mandagskveld!

    4. annebe: 1000 takk Annebe, hyggelig! Det ble ei fin stund der på stranda. Hadde med mannen min, kaffe og noe å bite i, så tiden ikke ble så lang:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg