25.08.18. Pakke i posten (?)

Jo, i dag kom det overraskelse i posten fra fargerike Frodith. Grunnen til det er at jeg for litt siden vant en fotokonkurranse som hun utlyste. Vi skulle stille med et skyggebilde til Peter – Pan – utstillingen hennes. Jeg stilte med et skyggebilde tatt i 2010. Fra det kongelige slott i Sverige, nærmere bestemt tatt i Stockholm. Da var vi på ferietur dit blant mange andre steder vi besøkte i Sverige under samme tur. Bildet er tatt i tidlig kveldssol når soldatene ved slottet hadde vaktavløsning. De kom der så fint på rekke og rad med geværer med bajonetter i korrrekt rytme og marsjfart. Virkelig hyggelig å vinne. fotoutfordringa. Det var omtrent 26 andre utstillere, så det var jo en bragd, Alle de andre bilder var jo også flotte på hvert sitt vis, så jeg ble lamslått og rørt når jeg vant. 1000 takk til de som stemte på meg!

 

 

Med dette skyggebildet vant jeg. Denne gang lette jeg i mitt fotoarkiv, og fant dette tatt utenfor slottet i Stockholm i 2010. Det var vaktavløsning på slottet og så kom det en tropp med geværer over skulderen. Det var lav ettermiddagssol, og skyggene ble så fine at jeg tok bort det originale bildet der alle soldatene synes. Her er bare skyggen igjen

 

 

Denne invitasjonen fikk jeg, så hyggelig, 1000 takk Frodith!

 

Pakke i posten

 

Både kort og pakkepapir matcher og står i stil med Frodith

 

Peter Pan – film, midt i blinken

 

 

Nå blir det filmtitting

 

Tusen takk til herlige Frodith som setter i gang disse supre utfordringene!

 

#frodith #pakke #fotoutfordring #photochallenge #peterpan #skyggebilder

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg