09.08.18. Et selvmalt kunstverk på veggen

I det siste har jeg malt litt innimellom at jeg har besøkt min pappa på Sykehuset i Namsos. Det har blitt noen turer tur retur Namsos, en avstand på 135 km. en vei. En må jo stille opp og prøve å muntre opp, når faren har så mye smerter pga. helvestesild at det går utover allmenntilstanden og livsgleden. Kom nok litt seint i gang med behandling, som er smertestillede. Han har hatt denne sykdommen nå i omtrent 2 måneder. Det har gjort til at min ferie har blitt i nærområdene og at jeg har kunnet kjørt hjem på dagen om det hadde trengtes. Det er jo verst for pappa. Men en har tro på at han skal stå det over, og det er det viktigste. Får sterke smertestillende, så det må til enda både opptrapping og etter det nedtrapping, før han blir frisk. Han blir overflyttet fra Sykehuset Namsos til DMS (et “minisykehus” i nærhet til hjemmet, før hjemreise etterhvert) i Steinkjer i morgen og da kommer han mye nærmere mitt bosted, bare 1/2 times bilkjøring dit. Jeg håper det går over helt snart!

Den siste uka har jeg produsert tre bilder. Det siste bildet jeg laget har jeg hengt opp i stua. Jeg syntes det passet så godt i den ene kroken. Det er det første bildet jeg henger opp her hjemme, foruten noen fotokunstbilder jeg har kreert fra før og som henger her. Det er jo litt morsomt å ha sin egen kunst på veggen. Dessuten vet jeg ikke noe bedre å bruke tiden min på, enn å male. Det lader mine batterier. Innimellom. over helga er det hverdag og jobb igjen, det er greit det også. Spesielt når jeg vet jeg har en ferieuke sist på september og først på oktober å se fram til. Gjett hva jeg skal da? Jo jeg skal på malekurs til Tarquinia i Italia, og det gleder jeg meg grenseløst til.

Under her ser dere hvordan mitt rosekunstverk det tar seg ut i stua 

 

Her passet det med et maleri med rosa roser og gråblå bakgrunn

 

Her er kunstverket, “Rosedrøm” ferdigstilt i forgårs

 

Rosedrøm i hjørnet 😉

 

Fra den hverdagssofaen jeg normalt sitter i kan bildet beundres, he-he 🙂

 

Til høyre for bildet henger to fotoer jeg har tatt. Det er panorering av trær som fikk en fin effekt, et vinter- og ett sommerbilde (det er litt skinn i glasset her)

 

Kanskje enda bedre å se hvordan de to fotobildene ser ut her. Men ble svært så fornøyd med denne stuekroken, med det nye maleriet <3

 

 

Har du noe du har laget selv i huset?

 

#hjem #home #myhome #stue #livingroom #kunst #art #maleri #painting #interiør #interior #loveit

 

 

14 kommentarer
    1. Det ble kjempefint, og nydelige farger. 🙂
      Tungt når foreldre/familie er syke. Til tross for lang vei, forstår jeg godt at du vil besøke ham. Blir fint å få ham nærmere, og jeg ønsker god bedring. 🙂

    2. HeidiElise: Tusen takk det var snilt sagt! Ja, min far er 82 år, men egentlig nokså sprek enda. En må jo stille opp selvsagt. Tenk deg hvor sakte sekundene går om du har smerter hele tiden. er glad han er litt bedre i dag. En god kveld ønskes deg! 🙂

    3. det var et vakkert maleri ,du er flinke du :=) og det passet veldig bra i stuekroken hjemme hos deg.Jeg har aldrig malt før,men i ferien prøvde min søster å lære meg litt akvarellmaling,og nå har jeg 5 stk liggande på kjøkkenbordet,henger nok opp et iallefall etterhvert

    4. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk, så hyggelige ord! Har du prøvd akvarellmaling du også, så artig å høre, Så det er søsteren din som er læremester. Ja, det er jo bare å prøve seg fram. Det er i alle fall en superfin hobby. Lykke til med malingen!

      PS! Håper å få se noen av dine maleri 🙂

    5. Helt nydelig bilde som passa perfekt i stuekroken.. :)) Du er flink med interiør..og til å male og fotografere..og sikkert myyyyy mer også..hehe.. Klem og god helg <3

    6. Så flott det passet inn der! Så nydelig..og ja..jeg har også fire malerier jeg har malt i stua..her skal alt vises frem ja…hihihi

    7. Toini: Takk, takk, Toini! De maleriene du har vil jeg gjerne kikke på, det var jo hyggelig at du har malt også. Jeg synes ikke det er noe galt å vise fram en krok i stua, som jeg synes er fin. Eller er det det da?

    8. Jeg mente at her hos meg skal alt vises frem…..tror kanskje du missforstod…for så klart skal du vise frem de fine bildene du maler!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg