14.06.18. Fotografering er en fin hobby

I går hadde fotoklubben jeg er en del av avslutning for sommeren. Det gjorde vi med fotografering av masse flotte modeller og grilling av pølser. Fotoklubben heter Innherred fotoklubb.Vi var heldig, da vi hadde vakre og fotogene jenter med oss. Disse modellene var nok “plukket” blant familier og venner. Så var det også en familie der med et lite barn, og noen eldre damer visstnok. Jeg kom litt senere enn de andre, bare noen minutter, så jeg fikk liksom ikke helt oversikten over hvem som var modeller eller ikke. Endte derfor opp med å konsentrere meg om to jenter, og så vidt en tredje jente også. Det er noen fotoklubbmøter jeg har skippet også i det siste, så jeg trodde noen av modellene var medlemmer av klubben også kanskje. Dessuten var vi mange medlemmer av klubben som hadde møtt opp. Etter hvert fikk jeg jo en viss oversikt da. Noen dro litt tidligere også, så det ble de tre jentene. Men ikke dumt det, de var supre. De gjorde det vi sa, og var kjekke å ha med å gjøre. En av de; hun som er mørkest i håret hadde til og med jobbet litt som modell, og det merkes godt. Modeller med erfaring forandrer seg som en kamelon og lar lyset skinne inn i ansiktene sine. Det bedrer bilder betraktelig. Dessuten var de meget hyggelige. Bare synd det var litt kaldt. Det ble liksom ikke jenter i en hvit sommerkjole barbeint i en blomstereng. Det ble med ytterklær på. Kanskje dumt jeg ikke tok bilder med et sjal eller noe. Men pytt, pytt, jeg tenker å ta med meg noen “modeller” igjen ut i naturen for fotografering. Da må jeg bruke mer tid på stylingen, tror jeg. I det siste har det blitt mer og mer modellfotografering, og jeg kjenner på meg at dette er meget morsomt. Fra å ha konsentrert meg om natur- og gatefotoer, har jeg nå dreiet mer over til portrettfotografering. Jeg liker det, og håper på å kunne ta flere bilder framover. Modeller søkes herved, gjerne med knall rødt brusete hår. Alt i alt en vellykket og sosial kveld!!!

 

Her noen av mine bilder fra kvelden og jeg har satt tekst til eller foreløpig tittel som jeg synes kler det enkelte bildet:

 

Sommerfølelse

 

Mystikk

 

Ung

 

Ung selvtillit

Ro   

 

Blikket

 

Smilet

 

Forundring

 

Skogens moderne hulder

 

Trist

 

Intenst blikk

 

Vil du være modell ?

 

#foto #photo #bilde #picture #image #fotograf #photographer #nikon #portrait #portrett #portrettfotografering #levanger #norge #norway #landskap #landscape #fotomodell #model #artig #loveit

22 kommentarer
    1. HeidiElise: Takker så mye for hyggelige ord HeidiElise! Jentene var virkelig et funn som modeller, helt klart og slike kvelder er meget inspirerende for oss i klubben 🙂

    2. Jeg vil gjerne være modell egentlig 🙂 Jeg skal melde meg til det…etterhvert….Håper å få litt hjelp av Annebe. Hadde vært moro. Jeg elsker jo å TA bilder også da, men også å leke meg som modell 🙂

    3. frodith: Du får komme hit, rødtopper er ettertraktede, he-he 😉 Ja, Annebe er jo proff. Hun har sikker masse tips, og kan kanskje trekke i noen tråder. Du har jo så masse gøyale uttrykk, så vi kunne også blitt et bra “team”. Ha en fortsatt fin kveld!

    4. Så mange flotte bilder! Det er noe jeg ikke har prøvd så mye..portrett fotografering…vanskelig med lys og innstillinger syns jeg..men man lærer vel så lenge man prøver….Flotte var de alle sammen og du er heldig som har en fotoklubb….Ønsker deg en god kveld!

    5. Toini: Takk, takk, Toini. Ja, av flere hundre tatte bilder får du kanskje en håndfull gode bilder. Det er bare å stille og stille, så knipse og knipse. Så er det så godt med en fotoklubb i ryggen, så kan en alltids få tips av de mer drevne medlemmene. Ha en toppers kveld du også!

    6. Blei veldig fine bilder…fine modeller og flink fotograf.. :)) Jeg er jo litt modell av og til..men skal et nærbilde av meg bli ok nå som jeg har blitt “gammal” må jeg være veeeeeeldig heldig med lyset..hehe? Uttrykka kom bra frem på bildene her også…godt jobba :)) Klem <3

    7. Flotte bilder, men modell vil jeg ikke være. Jeg føler meg ukomfortabel foran kamera, blunker akkurat idet bildet blir tatt eller flytter litt på brillene eller håret på feil tid…trives nok bedre med å ta bilder av andre 🙂

    8. annebe: Tusen takk, snille du! Ja, nydelige modeller alle. Skulle gjerne ha hatt de litt mer oppdresset og stylet da. Men uttrykkene ble bra, det synes jeg også (om jeg får skryte litt). Mye takket være modellene også. Annebe, alt kan gjøres i etterbehandlinga, he-he, så det kunne en ha fikset 🙂 Men du har da ingen ting å være bekymret for, så ung som du ser ut. Klem <3

    9. fruensvilje.blogg .no: Takker så mye for hyggelig kommentar, og all kreditt til mine supre modeller! Nei, en bør vel kjenne sin besøkelsestid, som det så fint heter. Artig at din datter har fått prøve seg som modell, og håper hun likte det. Godnattaklem <3

    10. margarites: Sier du det. Ja, det er lett å blunke og klø seg på feil tid, he-he! Jeg trives også best bak kameraet, det er superartig 🙂 Godnattaklem<3

    11. Herlige bilder, men det første likte jeg. Frisk ungdom som viser lengden på et vakkert hår. Jo da, jeg kunne vært modell for deg jeg, men jeg har ikke rødt hår og bor nok litt for langt unna!!!! :)Knis 🙂

    12. natheless: Takker så mye for hyggelige ord! En slår ut håret når sommeren er her, he-he 😉 Ja, det var sant, det var rødlugger jeg ville ha, he-he 🙂 Bare en flyreise unna, så det hadde vært overkommelig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg