05.06.18. Maleutstilling til helga

I går kveld pakket jeg sirlig inn i bobleplast to kunstverk som skal være med på utstilling nå på lørdag. Det ble merket bak på bildene både tittel, pris og navn. Jeg synes det er mye lettere å sette en tittel, enn å sette en pris. Ja, jeg har jo brukt noen timer på maleriene, men føler liksom jeg gjør noe galt om prisen blir for høy. Jeg tenker at det som nybegynner er greit å gå litt under de priser som lokale kjente kunstnere tar i første omgang. Noen er jo skolerte også. Men man blir jo selv mer skolert jo flere kurs en tar. 

Kunstutstillinga som åpner nå på lørdag den 9. juni på Atelier 32 i Kirkegata på Levanger, er det Tuben Levanger maleklubb som har. Det er også et ledd i at det er kulturuke i Levanger den uken. Alle medlemmer kan stille med to bilder hver. Det er en salgsutstilling. Tittelen på utstillingen er “Sommerflørt med pensel”, og utstillingen blir hengende en uke fra 09.06. til og med 16.06. Jeg er så fersk at jeg ikke har solgt noe enda, men jeg har mottatt flere forespørsler om jeg ønsker å selge. Det blir nok……kanskje, he-he 🙂 Åpningen foregår med brask og bram, og “Kveldskoret” underholder. For dere som så Norske Talenter nå nettopp, så vet dere at det koret består av sangere fra mange land og at de gikk direkte til finalen med en gullbillett. De gikk ikke helt til topps, men sjarmerende det er de. 

Jeg får ikke til å delta på åpningen da jeg skal være med på Foto – og filmtreff midt 2018 på Inderøy i helga. Jeg gleder meg meget til det treffet hvor det både blir mange flinke foredragsholdere, konkurranser, festmiddag og muligheter for forskjellige fotograferinger, både landskap og portretter i løpet av helga. Men litt synd jeg ikke får med meg åpninga av utstillingen og heller ikke Kveldskoret som underholder. Ja, ja, en kan vel ikke være på flere steder samtidig, selv om en gjerne hadde villet det. 

 

Malerier til utstillingen, det blir blomsterbilder begge to. Det passer bra til tittelen for utstillinga “Sommerflørt med pensel”

 

“Bo i blomsterengen”

 

“Buketten”

 

Her klargjøres bilder til utstillingen

 

Klar for levering

 

#kunst #art #arte #maleri #painting #blomster #flower #utstilling #exebition

   

19 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Nei, skulle gjerne vært delt i to den dagen. Men kommer nok til å stikke innom utstillingen i ny og ne utover i kulturuka. Må jo innom å se de flotte bildene til de andre i maleklubben. Verst er det at en går glipp av å høre Kveldskoret på åpningsdagen.

    2. Margrethe: Takker så mye for fine ord! Ja, en bør være med i en klubb eller et lag, for å få sjansen. Men en kan alltids drømme om en helt egen utstilling etter hvert. Dem som lever får se, tenkte jeg å skrive. Men forandret det til: Den som maler får se 🙂

    3. Nydelige bilder du skal ha med på utstilling 🙂 Ja man kan ikke være to steder på en gang samme hvor mye man skulle ønske det ..men foto og filmtreff blir nok spennende :)) Husker det koret , flinke di ..:))

    4. annebe: Så trivelig, tusen takk Annebe! Nei, en kjennsgjerning det, men trist, he-he 🙂 Jeg tror nok det blir en vellykket helg. Koret kommer fra min hjembygd og jeg jobber jo med innvandrere. Så det er så hyggelig at de kom så langt og det betydde nok mye for de flotte folkene som er med i koret. Jeg er glad jeg kjenner de fleste av de som er med. Klem <3

    5. Så herlige bilder. Her blir det salg vet du.Dumt du ikke får med deg åpningen, men hva med å få noen til å filme litt for deg da? Lykke til med det hele og kos deg med oppmerksonheten., fototreff og det hele. Så flink! Klemsiklem:)

    6. natheless: Takk skal du ha, hyggelig! Tror du? Ja, vi får se. Jeg tenkte på dette med filming, skal forsøke å høre med noen. Jeg beundrer deg også. En stor kunstner og med en kreativitet som tar pusten i fra meg, he-he! Men jeg mener det positivt altså. God natt! 🙂

    7. Veldig artig når vi kan inspirere hverandre synes jeg. Blogg er for meg ingen konkurranse, men en glede å se alt andre får til, og på toppen av det, kunne dele med meg av det jeg selv gjør. Jobb på og tusen takk! 🙂

    8. Iselin Renée: Tusen takk, ja tror det blir passe spennende og ikke minst artig å se bildene mine på veggen sammen med alle de andre flinke kunstnerne. Klem<3

    9. natheless: Ja, det synes jeg også, hyggelig. Hadde jeg vært innstilt på å konkurrere så hadde jeg nok vært innom hver dag og lagt ut minst tre innslag. Men jeg er langt i fra så ivrig her. Har virkelig ikke tid heller. Synes det er så fint med dine kreative blogginnlegg og vakre malerier, i streker og farger. Stå på selv, herlig! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg