22.04.18. Interiør: ny varm farge på en stuevegg

Nei, dette er feil, den fargen vi har nå er nitrist og kald! Det har jeg gått og sagt siden i høst da vi malte en kontrastvegg på stua. Nå i forrige uke malte vi over et halvt års gammel maling på den veggen. Vi bruker altså ikke å pusse opp så ofte, men blir det feil, ja så blir det feil. En må jo kunne trives på egen stue. Og alle hjerter gledet seg, som det heter i eventyrene. Det gjør alle her, både min mann og sønnen som enda bor hjemme har sagt at det ble til det bedre. Her får dere se at det går an å ombestemme seg. Pytt sann, en vegg går jo fort å male opp.

 

Her kommer før og etterbilder:

 

Slik ble det og slik blir det framover

 

Slik framstod veggen etter oppmaling i høst, kald og blå

 

Synes fargen er så fin. Den skifter temperatur alt etter dags- og kveldslys

 

Førbilder

 

Varm og lun farge

 

Før, kaldt og nitrist

 

Ble mye finere her i nipskroken

 

Før, kjedeligere

 

Jeg trives i “nystua”med mer “rødlige” toner

 

Hvilken farge likte du best?

 

#interiør #interior #maling #jotun #stue #livingroom

 

 

14 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Takk, ja da er vi enige! Jeg valgte blått på kjøkkenet en gang og der passet det, da jeg hadde furu kjøkkeninnredning. Ja, alle her i huset i alle fall liker forandringen.

    2. Ja man må trives med fargene man har rundt seg i det daglige.. Nå blei jeg litt usikker på hva som var før og etter siden det rosa bildet var først..men av kommentaren over skjønner jeg det er rosa som er malt sist..harmonisk og fin farge som gjorde en fin helhet i stua de ..men fint det blå også. Vi har stort sett hatt blått som en “rød tråd” der vi bor ..men jeg liker så mye , men må gå for noe..hehe.. Koselig hos deg <3<3

    3. Det er altså ETTER og før, ikke sant? 😀 Den lakse-fargede som er nå ikke sant. Eller brunrød eller hva man kaller det. Blått blir litt mørkt. Jeg likte best den røde ja, men her hos oss er det hvitt 🙂

    4. Det ble mye varmere ja! Blåfargen var flott den også..men ble nok litt hard og kald…Så deilig å få gjort dette da…kos deg i nystua! Ha en god kveld!

    5. annebe: Ja, det er sikkert, en bør trives i egen stue. Det er den “rødlige” fargen nå. Den er lunere, synes jeg. med en lysere sofa, hadde blåfargen vært finere, men jeg hadde likevel valgt den “rødlige”. Ha en fin kveld selv!

    6. frodith: Ja, laksefarget nå, mener jeg skrev noe om det under et bilde om det. Dette er bare en vegg, resten er hvitt her også. Det er jo så populært med en kontrastvegg nå, når det gjelder trender og interiør. Ha en fortsatt fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg