16.04.18. Helgekos med familie

Ja, er det noen som savner meg? Tror ikke det. Ja, kurvene på statistikken her på bloggen som jeg kan se, sier at jeg har rundt 30 – 40 sidevisninger av bloggen hver dag, litt i overkant av 20 lesere generelt har jeg hatt nå og rundt 10 norske lesere, slik det har vært nå med lite eller ingen blogging. Jeg har faktisk ikke vært på bloggen siden den 23.03. og ikke lagt ut noe nytt. Så helt glemt er en vel ikke. Vært litt på instagram da, men det er også sjeldent. Du verden hvor fort tiden går. Grunnen til litt slapphet i forhold til blogging er vel at det er vår og fuglene kvitrer der ute sikkert. Et utrolig fint-, solrikt- og stabilt vær har vi også her i Trøndelag for tiden. Direkte deilig! Her kommer likevel et sjeldent innlegg her på bloggen. Jeg sitter her og tenker igjennom hva jeg har holdt på med og hva jeg har å skrive om. Litt seint med bilder fra påska nå, så det styrer jeg unna. Det er ikke det at jeg ikke tar bilder innimellom, og har masse å velge i. Jeg tror det blir et tilbakeblikk fra denne helga her nå. I helga har begge mine sønner vært hjemme også. Trivelig!

På fredag kom min eldste sønn hjem og ble hjemme til over helga. Etter som min mann jobbet kveldsskift på fredag, tok jeg begge mine sønner med på en tur til svigermor / bestemor på ettermiddagen. Vi hadde med oss ost, kjeks, druer og jordbær. Hun ble veldig glad for at vi kom alle samlet og vi fikk ei fin kaffestund i lag. Det mangler bilder fra det besøket. Vi kjøpte med oss thaimat og spiste dette når min mann kom hjem fra jobb på fredag. På lørdag var vi blant annet ute på et cafèbesøk på et stort shoppingsenter her på hjemstedet. Lørdagskveldens meny bestod av pasta di carbonara, som jeg laget selv. Det smakte nydelig med salat og brød til. Min mann og mine sønner er ikke så keen på å bli tatt bilder av, så det lar vi være. Derfor ble det mye fokus på mat i bildene, he-he. Etter påske må en ha noe annet enn gule blomster på bordet, derfor ble potteplante fornyet på bordet på stua. Jeg laget også eggsalat til helga. Den er god å finne som pålegg på brødskiva.

I dag har vi begynt å male den ene kontrastveggen i stua, den som vi malte opp i høst. Den blåfargen jeg valgte i høst var både mørk, kald og nitrist. Mennene her i huset ønsket ikke rosa som de sa, og da valgte jeg noe jeg egentlig ikke ville ha. Det har jeg merket mer og mer at jeg blir deprimert av den fargen. Så jeg har beordret oppmaling og kjøpt inn ny farge. Mennene var faktisk enige om at forrige farge var trist og upassende i vår stue, så det bød ikke på protester. Nei, interiørarkitekten her i huset er meg, så de som bor her har ikke noe valg enn å høre på meg framover. Slik er det, he-he! Det vil komme før- og etterbilder, så dere får se når det står ferdig. I kveld er det korøvelse på timeplanen. Vi øver til noe som skal skje i juni, og videre ut i september. Så vi har to ulike kategorier musikk på timeplanen. Noe for barn og noe for et mer voksent publikum. Sier ikke mer. Når jeg kikker på hva jeg har skrevet her, så lurer jeg; er dette interessant for noen andre da, he-he 😉 Å skrive blogg blir mer som å skrive ei dagbok, synes jeg. Uten å røpe de største hemmeligheter ut i sosiale medier da, det er ikke sunt. Så er det ett fett for meg om folk leser eller ikke. 

 

 

Det ble pasta di carbonara med bacon, salat, brød og parmasantopping til lørdagsmiddag. Jeg prøver å variere noe når det gjelder varmmat i helgene, og pasta hadde vi ikke hatt på lenge. Det smakte nydelig!

 

Koselig i sofakanten med blomster og det hele. Når det gjelder den mørke trendye blåfargen du skimter rett over sofaen, så er den snart en saga blott her i stua. Jeg makter rett og slett ikke den mørke, nitriste fargen her i stua. Det blir for mørkt. I dag startet oppmaling med ny farge, ett strøk er allerede lagt. (Før og etterbilder vil komme).

 

Jeg laget eggsalat til helga. Kjekt å finne som pålegg

 

Etter påske må det fornyes fra gult til rosa, he-he 🙂 Bruker sjelden duker på bordet, men når denne varianten i plast til en billig penge på Europris åpenbarte seg, får den ligge på. Vaske- og strykefri, bare riste og skylle av, passer meg utmerket

 

En av sønnene og min mann ble med på shoppingsenteret Magneten og cafèbesøk utendørs. Så trivelig utsikt i godværet på Opus cafè. Yrende liv utendørs ved flere benker ned ved sjøen. Vi tok kaffe og eplekake med softis til her i sola. 

 

 

 

 

Ei trivelig helg! Hvordan har du hatt det i helga?

 

#helg #weekend #familie #family #sol #sun #cafè #mat #food #pasta #carbonara #eggsalat #trivsel 

 

12 kommentarer
    1. Høres ut som en koselig helg…og den duken må jeg se etter på europris…noe å ha i bobilen…og ellers også…Smart! Pastaen så god ut…og du må ha lykke til med kor øvelser og maling…håper du blir fornøyd…Godt det bare var en vegg dere prøvde..da er det jo ingen sak og male om…Ha en god ny uke og nyt kvelden!

    2. du hjellpes for et arbeid,men det er vel bare en vegg som males ? en bør helst trives på si eiga stue ja hi hi .Pastaen din såg også deilig og fristande ut,kjekt å hygge seg med god mat ;=) ønsker deg en fortsatt fin dag

    3. Så koselig med et innlegg fra deg. Ja, vi bruker bloggen forskjellig. Noen blogger flere ganger om dagen og så har du oss som tar det som en dagbok. Koselig å lese og se bilder. Nå er jeg jammen spent på fargen din i stua! Her var helga full av feiringer. Koselig å være på besøk hos familen. I dag hadde yngstemann bursdag så da ble det kaffe og napoleonskake der i formiddag. Det regner litt, så det er trivelig inne. I morgen er det på jobb og sånn går dagene! Ha en finfin kveld og blogg når du har tid og lyst 🙂

    4. Toini: Pastaen smakte fortreffelig, og enda bedre når det er ei stund siden sist vi hadde dette, takk! Ja, skikkelig snedig duk, så løp og kjøp utrolig billig. Ingen sak og male om en vegg. Nå tror jeg at jeg blir fornøyd ja. Det blir så fint så, helt etter min smak. En riktig god uke og nyt øyeblikkene!

    5. fruensvilje.blogg .no: Nei da, bare en vegg og det går fort. Ja, pasta er godt, men jeg er mer glad i hvite sauser enn tomatsmak på alt. Det ble utrolig godt. Ha en fortsatt fin dag og nyt øyeblikkene!

    6. natheless: Takk, for at du setter pris på det! Ja er det noen igjen av oss “dagbokbloggere” da? He-he! 😉 Full feiring i helgen altså, må jo inn å titte om du har foreviget noe fra det. Alltid koselig å lese blogger og se bilder, spesielt fra blogger en har fulgt ei stund. Blir mer som en familie her, he-he. Huff da regn, det har vi ikke hatt på superlenge her. Ja, dagene går med til hverdagslige syssler som alltid. En toppers fin kveld til deg også!

    7. Koselig å lese dine “dagbok-innlegg”. Det er jo det som er hverdagen og som opptar oss. Fristende pastabilde, og kjekt å få noen nye ideer som jeg selv kan lage 🙂 Det blir spennende å se hvordan veggen din blir nå, for det er viktig å finne en farge som man trives med 🙂

    8. margarites: Takk i lige måde! Jeg liker også å lese dine innlegg, herlig! Ja, pasta er godt. Jeg vil love deg at veggen vil se mye bedre ut etter maling, enn før. Ferdig med ett strøk i dag. Neste strøk i morgen og alt på plass på onsdag eller torsdag, tenker jeg. Da vil det komme oppdatering.

    9. Margrethe: Så fint at du synes det, Margrethe! Helg med familie blir alltid fine, spesielt med det solrike stabile været vi har her nå. Ja, tiden flyr her også, men en får prøve å stoppe opp å nyte øyeblikkene innimellom. Ha en fortsatt fin kveld!

    10. Hei og kjekt å se deg her 🙂
      Joda, jeg legger iallefall merke til at du ikke er her så mye…..for jeg liker jo innleggene dine 🙂 ……. men det er jo sånn det er her i verden. Det er så forskjellig fra person til person med prioritering og slikt 🙂
      Fint bilde av deg på siden, forresten 🙂
      Man merker det om en vegg/farge ikke er god. Og det er ikke godt med en farge som ikke gir fra seg god energi. Så godt å få malt den på nytt tenker jeg!
      Koselig med besøk – spise god mat – og bare nyte dagene.
      Ønsker deg en flott tirsdag og ellers en flott uke!!!
      klem

    11. Etdiktomdagen: Takk, så hyggelig å høre!!! Når det kommer til bildet på profilen min, så bør en få vist seg fra sin beste side, så på bildet er jeg sminket og fresh. Men bildet er ikke retusjert på noe vis, slik som toppbloggerne sikkert gjør med egne fotografer, he-he. Jeg har stor tro på den fargen vi har malt nå. ferdig med de to strøkene vi skulle ha i dag, og det ser slett ikke verst ut. alltid koselig med familie i rundt seg. Det er rart med det, men når jeg tenker kos, så er det som regel noe god mat innbefattet i det. Ha en toppers tirsdag du også, og ellers en flott uke! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg