13.02.18. Fra helgas morsdag

Så har den ene dagen i året da mor i huset skal hylles nettopp vært. Jeg er ikke stor fan av disse dagene, men det blir rart for barna og ikke følge opp som mor. Det har jo vært kaffe på sengen, både tegninger, blomster og gaver opp igjennom årene. I helga orket jeg ikke annet enn å være hjemme. Min mor fikk ikke besøk en gang. Når det går bort tre timer i kjøretid i bil av dagen + tre – fire timers hefting der, hadde den søndagen fløyet. Det var jeg ikke lysten på akkurat denne helga. Hadde litt behov for å ta det helt med ro også. Det hadde vært kjekkere med foreldrene i nærheten. Men skal dra på besøk snarlig. 

 

 

Fine tulipaner på dagen, og kaffe i en kopp jeg fikk av ungene for lenge siden

 

Med mor i huset som delvis speiler seg i kakespaden, viser jeg her kaken for dagen. Den ble litt klissete, enda den ikke har stått lenge utenfor kjøleskapet. God det var den! Kjøpt på Meny, mer gjorde vi ikke ut av den dagen, med bare en av guttene hjemme (han bor jo hjemme, he-he).

 

#morsdag #mothersday #blomster #flower #tulipaner #tulips #kake #cake #barn #children #besøk #visit #trivelig  

14 kommentarer
    1. Ja, det er ikke alltid like lett å besøke våre på sånne dager når vi har litt avstand. Her ble det mye annet i helga, men fastelavnsboller ble det da med våre. Jeg mener de skal huske på å gratulere, så er det fint for meg. Gratulert ble jeg, og jeg gratulerte min mamma. Kake med mamma får jeg ta en annen dag, og det gleder jeg meg til, Jeg har flere søsken, så hun hadde huset fullt. 🙂

    2. frkfrontend: 1000 takk, så hyggelig! Ja, jeg liker slike pastellfarger. Det er liksom stilen min på kjøkkenet. Kjøkkenet har en litt eldre “bestemorstil”, og det synes jeg gjør det hjemmekoselig. Ha en fortsatt fin kveld!

    3. Jeg feiret så vidt sammen med samboeren og han sin familie- hyggelig det, men ellers feires ikke slike dager i vår familie egentlig 🙂

    4. natheless: Ja, det blir litt avstander, men jeg ringte og gratulerte henne. Da jeg snakket med henne i forkant av helga, sa jeg at jeg ikke var sikker på om jeg kom, da sa mamma, men dere har jo vært her mye i det siste, så det virket ikke som hun trodde vi kom heller. Her blir også kake med mamma annen dag.

    5. Ja det er de dagene jeg ikke helt er fan av..er ikke alle som har mor, eller har noe godt forhold til mor..også må de liksom late som..for alle andre gjør det…OG handelstandens dag…men vet mange elsker disse dagene..og det er jo helt greit det også…men kan jo bli vanskelig når man må besøke en mor langt unna, også er man mor selv..hva da liksom..hvor ble mors dagen din av da….så…ja…jeg er ikke helt fan som du skjønner…hihihi..men koselig med oppmerksomhet alle andre dager…:-) men flotte blomster og sikkert godt med kake! nammmm… 🙂

    6. Elevele: Det er egentlig en dag skapt av handelsstanden, for å tjene mer penger. Ikke viktig i det hele tatt. Her “feirer” vi fordi det er blitt en tradisjon etterhvert. Hyggelig med litt familietreff da. <3

    7. fruensvilje.blogg .no: Nei, ikke alltid en er i storform og det passer så godt å dra bort. En er sliten etter en jobbuke, og trenger de to dagene i helga å komme seg på. Alltid best hjemme! Ja, det var en god kake og koppen ble jeg virkelig glad for da jeg fikk den for noen år siden.

    8. frodith: Nei, det blir nok litt slik med årene. Prøver å få det til hvis det passer slik, men ikke alltid. En får prøve å sette pris på mamma `ne alle de 364 dagene ellers også, synes jeg. Ha en fortsatt fin kveld!

    9. Toini: Ja, du sier noe viktig her. Det kan ekskludere noen, og det er ikke greit. Ja, tulipaner blir aldri feil, og kaka var god! Kos deg videre utover kvelden!

    10. Ja, samme med Valentines dag, som visstnok er i dag 😛 Alt handler jo om handel og penger. Men men, folk får gjerne feire for min del altså- jeg kjøper jo julegaver selv om jeg ikke er kristen liksom 😛 he he

    11. Elevele: Ja, det kan bli for mye av det gode, noen ganger. Penger, penger og atter penger…..Men julegaver; det liker jeg både å gi og å få. Blir som en unge på julekvelden jeg, og jeg er heller ikke kristen, langt i fra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg