13.02.18. Primula: Vakre, men kortvarige

Når primulaen kommer på denne tiden av året, er jeg bare nødt til å kjøpe meg en 3-pakning. De kommer vanligvis i 3-pakninger til en billig pris. Jeg fikk mine tre stykker for bare 50 kr. Kjøpte de før forrige helg. Nå henger de med hodet allerede. Ja, jeg har da stelt greit nok med de. Men allikevel. Butikkdama jeg kjøpte de av på blomsterbutikken sa; “De er litt lik avskårne blomster, samme levetid”. Men vakre, det er de !

 

  

 

 

 

 

 

Har du denne fargerike planten i hjemmet?

 

#blomster #flower #primula #farger #coulor #color #interiør #interior #hjem #home

14 kommentarer
    1. Kjøpte tre her til bursdagen min jeg også..og de stod helt til i går..altså nesten tre uker…og det så ut til å komme knopper..men jeg var ikke flink å vanne..så i går gikk de dukken..De ligner så på vårblomster og er vakre! ha en god kveld!

    2. fruensvilje.blogg .no: Da kommer jeg aldri til å kunne plante noen utendørs her på våren, fordi ingen lever så lenge, he-he! Slik blir det bare her. De visner jo og dør bare en titter for intenst på de. Hva er dine tips for stell i så fall?

    3. Herlig. Jeg har også fått det i hus. Men de tåler ikke stort før de er ferdige. Da setter jeg de ut på terrassen, for som regel klarer de seg der til jeg skal plante dem ut i hagen. Kos så lenge det varer. Alltid spennende å se om de klarer seg ute også. Noen år blomstrer de enda bedre der ute i kulda. Dine var nydelige, mens mine synger på siste verset.

    4. Toini: Da har du mer grønne fingre enn meg. Her stod den som visnet først i ni dager. Jeg har en igjen her på trettende døgnet, men den er såååå pjusk at jeg vurderer å hive den. Orker ikke å gi “livredning” hver dag, da får de heller seile sin egen sjø, å gå til grunne. Enig, vakre er de, spesielt den samme dagen de blir kjøpt, he-he!

    5. frodith: Ja, våren ble kort i år, he-he! Blomstene visnet hen før våren startet. Disse plantene har jeg ingen grønne fingre for å få til. Slik er det bare!

    6. natheless: Ja, de er vakre! Men her har de også sunget ferdig alle vers, he-he. Bildet ble tatt en dag eller to etter at de ble kjøpt og det er ei stund siden. Det har jeg aldri hørt om at går, ute i minusgrader også?

    7. fruensvilje.blogg .no: Takk for tipset! Jeg har en igjen nå som ikke har visnet, får prøve det. Du skjønner bildene ble tatt en dag eller to etter at jeg kjøpte de, og det er ei stund siden. Ha en fin kveld! <3

    8. Jeg er så glad i primulaer…. har arva det av pappa tror jeg. Må alltid kjøpe det til ham i bursdagsgave 24.01. og så må jeg ha noen sjøl….. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg