12.02.18. Selvsagt har jeg svingt penselen i helga

Denne helga har jeg funnet fram penselen og akvarellfargene igjen og malt et lite maleri. Det er vel en gatestemning fra Paris jeg har malt, med Eiffeltårnet i det fjerne. Skal male ett til i samme stil, fra stedet Paris. Maler det jeg synes er koselig. Cafèliv og sosialt småprat over et glass rødvin utendørs en sommerdag i Paris. Drømmer….sukk! Nå fikk jeg virkelig lyst til å reise dit. Men har reist dit denne gang via tegnearket. I 1990 var jeg i Paris. Jeg var på studietur da jeg gikk sykepleierhøgskolen siste året. Det var i mai. Virkelig en nydelig by. Det var “kjærlighet” ved første blikk til stedet. Jeg er “ferskis” når det gjelder akvarellfarger som jeg begynte å male med først i fjor. Det er vanskelig å finne sin stil. Så nå maler jeg i ulike teknikker. Noe blir mer figurativt og noe mer utydelig og vagt. Det viktigste er mengdetrening, tror jeg. Dette for å finne ut av hvordan fargene oppfører seg, med de ulike penselsstrøk og med vannet. Det er i alle fall kjempeartig, og jeg glemmer helt klokka når jeg maler. Helga går alt for fort. Ja, takk til tredagers helg!!!  😉

I går gjorde jeg ferdig fire blogginnlegg, og tre av de sender jeg fortløpende ut i dag. Så blir det nok ett eller to i morgen også. Straks drar jeg på korøvelse, og det blir trivelig som alltid. I morgen er det månedlige møte i fotoklubben, og oppgaven til konkurransen; “Månedens bilde” er paralell. Må nok dykke ned i fotoarkivet mitt også innen da, og prøve å finne noe. 

 

Slik ble det:

 

Paris; cafè- og gateliv. Vet ikke om jeg erklærer meg ferdig enda………jo jeg ser at noen detaljer trenger finpuss

 

Detaljer. Her må finpusses på vinduer, alt for rette i forhold til hvordan de bør være….og det så jeg nå, blæhhh!

 

 

Flere detaljer….små, små mennesker også

 

Synes det er morsomt å la fargene “flyte” inn i hverandre

 

Har du vært kreativ i helga?

 

#kunst #art #maleri #painting #akvarell #watercolor #Paris #cafè #Eiffeltårnet #koselig #cosy

 

8 kommentarer
    1. Jernbanefrua..: Tusen takk, så hyggelig! Vet ikke om jeg har stilen inne enda da men, kroter da til noe. Artig, er stikkordet, for å fortsette. Det kommer jeg til å gjøre bare mer og mer.

    2. Herlig, flytende og kreativt det her da. Ja, akvarell er gøy. Alt er lov! Her ble det et lite maleri i helga, men ellers har det vært fastelavn og morsdag. Kos deg i kvelden. Flink du!

    3. Sååå flott maleri! Gøy å sitte å være kreativ..når man ER kreativ…hihih….Ikke vært mer kreativ en å rydda litt i bilder, sletta og retta på noen i arkviet…Du må ha en god kveld og kose seg på kor øving!

    4. natheless: Mange takker skal du ha! Ja, det er litt deilig når det flyter sammen, og så overraskende om det ligner en munn, en finger, et bryst osv. Det er mange “verdener” i kunsten, og det er så morsomt å oppdage nye hele tiden. Så flott at du har malt også. Vil kikke innom deg nå i kveld. <3 Klem

    5. Toini: Tusen takk, hyggelig Toini! Prøver å male litt hver helg, om en ikke slipper opp for fantasi da. Men jeg merker at det går ut over friluftsliv. Må vel prøve å få tid til det også. Det blir mye “inneluftsliv” her for tiden, he-he 🙂 <3

    6. frodith: Ja, det er så godt å få kreere, og skape. Ikke alltid en er i det moduset heller. Så en må passe på å gjøre det når en har “tiden”. Ja du tegner jo hver dag og er så kreativ på bloggen din. Må vel titte innom hos deg i kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg