05.02.16. I det kreative hjørnet denne helga

Det ble ei bloggefri helg, men det var for å få tid til å kreere noe med farger. Jeg har sittet i mitt lille rede oppe på loftet og kost meg skikkelig. Faktisk så fant jeg fram igjen to malerier som bare har ligget dere ganske så kjedelige, og så gjorde jeg de ferdige. Ferdig og ferdig, det er en vanskelig avgjørelse å ta; det å si ferdig. Dette fordi en alltids kan flikke på. Blir litt perfeksjonist.

Alt jeg maler er fri fantasi, men enda bruker jeg forskjellige uttrykksformer i mine akvarellbilder. Har egentlig ikke bestemt meg for hvordan jeg vil ha bildene. Skal fargene være mye sammenblandet slik at de renner inn i hverandre og danner utydeligere objekter, eller vil jeg ha bildene mer figurativt? Synes det er vanskelig å bestemme meg for det ene eller det andre. Så på det nåværende tidspunkt blir det helst en blanding. Det første bildet jeg viser i dag her på bloggen, er et koselig mor- og barn-bilde ute i blomsterenga. Det siste bildet er et vintermotiv fra Norge, men stedet finnes ikke slik, bare i mitt hode.

Jeg la ut et av mine akvarellmalerier på instagram + på facebook i går. Det andre bildet her. Jeg fikk god respons på det. Skal se hvordan det går når bildene er lagt i bloggen og deles på facebook. Bloggen er jo min hjemmeside, så da bør jo folk titte innom da også, i alle fall håper jeg det. 

Ellers så drar jeg straks på korøvelse, det blir alle tiders. Gleder meg! Nedenfor her deler jeg som allerede nevnt to av de akvarellmalerier jeg fullførte i helga, enda uten ramme. Det er enda ikke satt noen tittel på bildene heller. Jeg begynte også på et stor abstrakt bilde i går, men det er ikke ferdig enda. Blir nok å finne her etterhvert under kategorien tegning / maling. 

 

Jeg ser nå at jeg kanskje kommer til å “flikke” litt enda på den grønne busken til venstre

 

Vintermotiv i fri fantasi

 

#kunst #art #maleri #painting #akvarell #watercolor #vinter #winter #norge #norway #fjell # mountain #people #mennesker #blomster #flower

18 kommentarer

Siste innlegg