30.01.18. Dagens farge er lilla, natheless

Dagens fotoutfordring har fargen lilla i seg. Det er Natheless som har farger og utfordringer til oss for tiden. Lilla er en farge jeg aldri har likt, og som jeg sikkert derfor har tatt lite bilder av. Jeg synes fargen ser kunstig ut. Så den utfordringa ble en liten nøtt for meg. Grunnen til at jeg aldri har likt lilla noe særlig er at den ser unaturlig ut, mer falskt framstilt, som noe syntetisk. Helt klart så finnes den ikke blant naturfargene. Da jeg gikk i åttende klasse var vi på leirskole og skulle farge garn på den gammeldagse måten; med sanking av urter. planter og vekster, koking i vannkjele og farging. Jeg så aldri fargen lilla. Det gikk heller over i jordfarger. Men jeg fant da heldigvis til fotoutfordringa denne “kunstige” fargen i noen blomster i bildearkivet mitt. Med lilla sier jeg; ha en fortsatt fin kveld!

Gå inn og sjekk: http://www.natheless.blogg.no

 

 

Vår spesielle lilla syrin

 

Enda et hagebilde, vår rhododendron

 

Lilla krokus 

 

Lilla tulipaner

 

#foto #photo #bilde #picture #image #blomster #flower #tulipaner #tulips #krokus #rhododendron #syrin #farger #colour #fotoutfordring #photochallenge

 

8 kommentarer
    1. Du hadde da noen bilder…de sniker seg inn overalt…jeg er ikke spesielt glad i lilla jeg heller…og når jeg tenker meg om..har jeg ikke noe særlig lilla rundt i hjemmet eller i kleskapet..flotte bilder! og det er jo godt vi har alle de fargene vi har! ha en god kveld!

    2. Toini: Ja, et rikholdig fotoarkiv har jeg. Bra det er flere som er litt “antililla”, he-he! Ja, enig uten farger hadde verden blitt grå og trist! Ha en fortsatt fin kveld!

    3. Så vakkert!!! Ja, vi har alle våre favorittfarger. Jeg sliter litt med den skape turkise som går over i lilla. Noen trær har den fargen og første gang jeg ble oppmerksom på det på et maleri trodde jeg de hadde bommet på fargevalget eller lekt seg litt. Siden i livet har jeg sett det i virkeligheten, og det er litt av en farge. Som du sier litt kunstig. Men jeg liker den vanlige lillafargen godt da. Ha en vakker dag med masse farger. Klemsiklem 🙂

    4. natheless: Tusen takk! Ja, det er litt slik. Skarp turkis er også en “unaturlig” farge ja. Vår natur og hvordan lyset treffer på akkurat det og det stedet, skaper noen ganger magi. En må bruke sitt viktigste verktøy vi har, øynene, og forsøke å gjengi. Det er jo mange som digger lilla, men bare ikke jeg, he-he! Ha en fin kveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg