30.01.18. Reisebrev, Puerto Rico

Dagens reisebrev kommer fra Puerto Rico. Vi har bare vært innom som snarest i Puerto Rico, men fikk da tatt noen få bilder. Vi dro med den lokale bussen fra Playa del Ingles og inn til Puerto Rico en dag. Bare for å se oss om, og spise middag der på kvelden. Så en annen dag var vi med en båt fra Puerto de Mogan og inn til Puerto Rico. Var altså innom x 2. Bildene får tale for seg. Det må sies at vi bare så litt av stedet.

 

Vi kom opp fra havna etter båtturen fra Puerto de Mogan og endte oppe på en promenade akkurat i det solen senket seg ned i havet. Artig graffiti på steinen til høyre; REBEL, that`s me, he-he!

 

Jeg bestilte fisk til middag i Puerto Rico. Det stod på menyen, lokal fisk, spør kelner. Det smakte helt fortreffelig med “Kanarifisk”. Lekkert å se på også. Noe annet enn min manns tamme pizza, he-he!

 

Slik ser det altså ut i dagslys fra sjøen og inn i Puerto Rico, hoteller / restauranter i alle åssider. Det sies at det er her på dette stedet, Puerto Rico på Kanariøyene, at det er mest stabilt og penest vær, også lite vind.  

 

Plass til masse turister her

 

Havnen på kvelden. Ble mest silhuetter her

 

Det blir alltid matbilder med meg. Her er det min mann som gafler i seg, da vi besøkte en gresk restaurant den dagen vi dro med buss inn til Puerto Rico, begge veier

 

Her strandliv på dagtid eller mer på ettermiddagen, var det

 

Etter mørkets frembrudd så stranden slik ut

 

Enda en rebell i solnedgang

 

Mange fine restauranter å velge mellom

 

Slik ser en gresk grilltallerken ut, servert på den greske restauranten. Med tzaizikisaus i salaten

 

Båthavna

 

Artig å se Puerto Rico, som er det stedet de fleste turister velger på Kanariøyene. Men min mann og jeg var enige om at Playa del Ingles var bedre. Vi så ikke alt da, men bare en liten del av stedet. Men likevel

 

#reise #travel #reisebrev #syden #Kanariøyene #PuertoRico #Spania #Spain #turist #tourist #fint #nice

 

 

 

10 kommentarer
    1. Ser helt supert ut :)..ikke vært der, men første turen vår til “syden”tidlig på 90 tallet var til San Augustin..er ikke det like ved.. ? Og den kanarifisken var jo fargerik og fotogen..fotogen “rebell” i solnedgang på øverste bildet også…Takk for titten <3

    2. Herlig og oppleve litt mer enn kun på det stedet man er 😀
      Og jeg syns den fisken så enda mer fristende ut enn pizzaen ja, selv om jeg syns pizzaen så veldig god ut også 😉 Fisk som er riktig tilberedt er kjempegodt! Her hjemme går det mest i laks liksom 😛 ha ha

    3. annebe: Ja, takk, smakte bra i januar! San Augustin er ikke langt unna Playa del Inglès i alle fall. Nærmere dit enn til Puerto Rico. Den fisken tørr jeg påstå var det beste måltidet på hele ukesturen i syden. Hun andre der er en rebell ja, ingen tvil om det!

    4. Elevele: Ja, en bør reise litt rundt. Jeg og min mann ligger sjelden i ro på en strandseng hver dag. Hjemme før vi drar, ser vi på el. leser om steder verdt et besøk, så gjennomfører vi når vi kommer nedover. Synes det er interessant å se, også historie og begivenhetsrike ting. Min interesse for foto trekker meg også til forskjellige flotte steder. Det fiskemåltidet var fantastisk! Mye laks på oss også her hjemme. Ha en fin kveld!

    5. fruensvilje.blogg .no: Ja, takk, det er egentlig en fin tid å reise på. Jeg sa til min mann i dag; hvor fort januar har gått. Jeg tror årsaken ligger i denne ukesturen til sola. Januar gikk jo som en drøm. Skjønner godt en kan bli lei nå ja, håper sommeren kommer før vi aner det, he-he 😉

    6. frodith: Det var et koselig og herlig avbrekk i mørketiden. Nei, er ikke der nå. min mann og jeg ferierte der fra den 13. jan. til den 20. jan. i år. Jeg hadde først et reisebrev fra stedet hvor vi bodde; Playa del inglès. Men besøkte to steder til den uka. litt etter litt kommer nok tredje og siste reisebrev fra denne turen. Det er fra Puerta de Mogan, et virkelig vakkert sted. Så følg med! Klem <3

    7. Flotte og koselig bilder! Ser jo så herlig ut..og blir rent sulten av all maten…hihih… ha en god kveld i litt mindre varme her i landet…

    8. Toini: Tusen takk, hyggelig! Ja, skjønner godt at maten fristet, den var god også, spesielt den fisken. Takk, en god kveld skal bli, vurderer å fyre i ovnen ved siden av varmepumpa, synes det er kaldt. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg