24.01.18. Utfordret av Natheless, gule nyanser

I dag er det gult som gjelder, fargen gul. Det er en farge som sprer glede, synes jeg. I alle fall om vi snakker sol, løvblader en høst og slike bananer i godteposen. Ja, det er bloggeren Natheless som kjører i gang denne utfordringa. De første bildene jeg tenkte på da er et foto jeg vant “Månedens bilde” med i fotoklubben, fotoutfordringa var fargen gul. Det er et gatebilde fra Cuba, nærmere bestemt fra Trinidad, hvor vi ferierte i 2016. Denne kule veteranen av en bil var knallende gul. Så gjorde jeg noe hokus pokus (som en ikke forteller bort) i photoshop. I det andre motivet her har jeg pyntet meg for anledningen. Det tredje gule motivet er en solsikke fra Staup, et område her i Levanger. Så har vi ostekaken jeg alltid baker til påske, den er litt oransje også da. Sprer ikke disse fire fotoer glede da?        http://www.natheless.blogg.no

 

 

 

 

 

Synes du gult er kult?

 

#gul #yellow #farge #kulør #colour #utfordring #challenge #blogg  

16 kommentarer
    1. Toini: Det stemmer, tusen takk! Måtte jo finne fram noen bilder her, når natheless kom med denne oppfordringa. Ikke så ofte hun byr på slikt. Ha en alle tiders aften!

      PS! Jeg har aldri utfordret enda jeg til noe. Har nok med alle andres utfordringer jeg 😉 Men noen ganger blir en for sein til å henge seg på, noen ganger gjør jeg det, andre ganger ikke. Slik er det og blir det.

    2. frodith: Tusen takk! Ja gult er gledens farge. Med det samme du er innom, må jeg få sagt at jeg ikke rakk å være med på din siste utfordring. Lå i sydens varme når det haglet inn med vinterbilder. Har de fleste bilder lagret her på min bærbare PC, og den var ikke med sydover, dessverre. Jeg hiver meg med når jeg føler for det jeg. Ha en fin kveld!

    3. Ja gult er kult, selv om det ikke er helt “min” farge. Det første bildet ditt her husker jeg fra tidligere. Det er “dritstilig” og det er et sånt som helt klart kunne vært forstørret opp og hengt på veggen! Ellers var de andre gule bildene dine flotte også, men det første er i en klasse for seg 🙂

    4. margarites: Tusen takk for flotte ord om førstebildet + de andre. Ja, bør nok forstørre det, men har liksom ingen sted å henge det, he-he. Ja, akkurat dette bildet har jeg nok vist en gang før. Ha en fin kveld fortsatt!

    5. natheless: Super, vet jeg ikke. Men takk! Det er godt å høre. Farger i bilder har en da alltids på lager. Blir mer stressende med andre utfordringer, hvor du nesten føler på å gå ut å ta et bilde midt på dagen, skulke jobben og greier for å rekke det.

    6. Etdiktomdagen: Takker, hyggelig! Ja, her farget jeg bloggen gul med noen utvalgte bilder. Det er en gladfarge, synes jeg. Jeg var inne på Natheless sin blogg akkurat nå og så du hadde deltatt i utfordringa hennes også, så nå må jeg titte inn til deg. klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg