07.01.17. Foto fra tur

Det er hyggelig å ta med seg fotoapparatet ut og ta fine bilder. Noe det har blitt lite av i det siste. Egentlig har jeg ingen grunn for at det ikke har skjedd annet enn at jeg har vært litt lat, muligens, he-he. 

I går kjørte vi, min mann og jeg, hjem til mine foreldre i Follafoss. En biltur som tar ca. 1 – 1 1/2 time fra vårt hjem. Jeg tok da med meg fotoapparatet og sa på forhånd til min mann som kjørte at han måtte stoppe noen steder på veien om jeg så et fotomotiv. Det ble et trivelig besøk i Follafoss og det ble også festet noen pixler til minnebrikken i fotoapparatet på tur dit. Det ble faktisk ett på tur hjem også da det var mørkt. Jeg digger røde og slitte grå naust eller løer, i snørikt vinterlandskap tar de seg bra ut. Så fikk jeg et nostalgisk bilde av den skolen jeg har gått på i 9 år (ja, skolegangen var 9 år i min tid). 

Ellers i dag var det varslet ekstremvær her, men så ekstremt ble det da ikke. Litt vind og snøstorm har det vært, og vi har holdt oss inne. men det er jo trivsel, så ingen sure miner her. Ingen vits i å ta bilder i dag da vi ikke ser til naboen engang.

 

Her fotoer fra turen i går, ingen planlagte motiver, bare motiv som spontant dukket opp. Det ble litt av hvert:

 

 

En løe i vinterlandskap

 

En eldre gård

 

Vadanesset heter det her

 

 En annen liten gård på veien

 

  

Små fugler i tre utenfor hjemmet til mine foreldre. Det begynte å mørkne

 

Nostalgi Folla Skole med juletre

 

Dette naustet sjarmerte meg ut mot blå sjø

 

Ha en fin ny ukestart i morgen folkens!

 

#foto #photo #bilde #picture #imaga #fotograf #landskap #Verran #Trøndelag #nikon #natur #nature  

 

16 kommentarer
    1. frodith: 1000 takk, hyggelig! Ja, jeg elsker også det lyset, og også det lyset som kommer akkurat før uvær setter inn. Det er magisk! Det gjelder om å være på riktig sted til riktig tid. Så fotokunsten er ikke a piece of cake, nei!
      PS! Jeg kjørte tur denne gang, he-he! Ha en fin kveld du også!

    2. Så flotte bilder! og du er nok langt i fra lat…bare ikke i fotohumør..det er en annen sak..hihih..Ha en god kveld og en fin ny uke!

    3. Toini: Tusen takk! Fotohumør må en ha ja. Det kan også butte i mot en gang i blant, men det er alt etter hva som dukker opp i synsranden. Noen gang må en røre på seg, vanskelig å finne gode motiver her inne i hjemmet. Men har i det siste fått litt mer interesse for å male også da. En god kveld og ny god uke ønskes deg også 🙂

    4. fruensvilje.blogg .no: Takker så mye, hyggelig! Ja, trønderhus, juletre, fugler og “hus” ble det i et sammensurium av bilder denne gang. Alt blir vakrere i vinterland!

    5. Det var mange flotte bilder ..Bygninger som har opplevd tidens tann har noe ekstra fint over seg, den gården på bilde nr to var et nydelig motiv..som du fikk fint frem på bildet :)) Hyggelig å kombinere besøk til foreldre og samtidig få tatt bilder er jo en bra utnyttelse av dagen :)) Artig å se skolen du har gått på også :)) Ønsker deg ei fin ny uke <3

    6. annebe: Takk, takk snille deg! Bare rød farge mot vinterlig hvitt er jo en super match, i bilde nr. 2. Ja, her slo jeg flere fluer i en smekk. Alltid nostalgisk å dra “hjem”, det er jo der en har tråkket sine barnsben. Ha en fin ny uke selv! <3

    7. Siv Svanem: Ja, det ble en Ok bilderekke fra turen til Verran. Det var et spesielt lys. Ja, jeg liker litt minimalisme, og vil ikke ha for mange elementer inn i bildet som uroer. Hender seg jeg beskjærer noe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg