10.12.17. Åh du herlige adventstid

Forventning! Ja, det er det adventstida bærer med seg. Barneøyne som tindrer av forventninger i det en setter seg ned og lager kulørte papirlenker, flettede hjerter, annen pynt til juletre og hus. Når de første kake- damer og menner tas ut av stekeovnen. Eller når en sklir på rent grønnsåpegolv og når huset har fått opp julegardinene. Snart jul, åh som jeg gleder meg, tenker alle. Vi hadde adventsstund med en liten innkjøpt oreokake og kaffe i kveldinga her i huset. Trivelig! En tradisjon vi bruker å ha hver søndag fram til jul. Ellers i året har vi kaffeslabberas på søndager også som tradisjon, men i kveld tente vi det andre lyset. 

I dag når jeg tente det ene lyset for glede og det andre for håp, spurte jeg min sønn på 21 år og min mann om hva de tenkte rundt det. Jeg spurte først om hva de gledet seg til. Min sønn svarte ferie og min mann svarte pakker og gliste. Det siste svaret fra min mann hadde jeg ikke forventet. Selv svarte jeg stemningen. Når jeg spurte om hva de håpet på ville ikke min sønn svare fordi han syntes det hele begynte og bli både kleint og flaut. Så fra han fikk jeg ingen svar, selv om jeg senere prøvde å tyne noe ut av han, he-he 😉 Min mann svarte at han håpet på god helse. Selv svarte jeg fred i verden. Stunden ble meget god rundt adventslysene. Vi har forventninger.

I helga har jeg vært på to julekonserter og fått massevis av stemning i meg. I går deltok jeg sammen med koret mitt Prima Vare (Teaterkoret – Verdal) med selveste Chris Medina i Stiklestad kirke. I dag hjalp jeg til når Kevin Hovdahl Holmli hadde sin tradisjonelle julekonsert sammen med gjestesangere i Stiklestad kirke. Kjenner han da han har sunget sporadisk sammen med koret vårt. Jeg scannet inn billetter og anviste plasser til publikum ved ankomst til kirka i dag. Disse mannfolka som jeg våger å påstå har de beste sangstemmer i verden, og begge konserter ga meg stor glede i kroppen. Jeg har mye å være glad for og elsker selve livet, kjenner jeg. Derfor blir min oppfordring til alle; å senke skuldrene, stresse ned, tenn lys og gled dere!

 

Vi tenner to lys i kveld, to lys for håp og glede………..

 

Før konserten i går sendte jeg denne snappen til mine venner. Chris Medina kommer tilfeldigvis gående bak. Jeg har selfie også med han 😉

 

Trivsel i stua

 

#advent #forventning #expectation #lys #candles #glede #joy #håp #hope #trivelig #cozy #hjem #home

  

16 kommentarer
    1. Så koselig. Jeg tror det er virktig av og til at vi tar oss tid til å tenke etter og reflektere over det vi gjør…som her var de to lysene<3

    2. Anonym: Tusen takk! Ja, jeg syntes også det ble ei enda hyggeligere stund, når jeg spurte de nærmeste direkte. Da ble det refleksjoner. Det er jo så hyggelig med lys i mørketida.

    3. Det er så koselig med julekonsert, spesielt hvis de som opptrer synger de klassiske julesangene. Jeg skal på julekonsert til fredagen med Knut Anders Sørum i Kulturhuset i Lørenskog, og jeg gleder meg virkelig ;o))
      Så stilig de adventslysestakene dine er ;o))

    4. Vera Lynn: Ja, det er stemningsfullt. Begge konserter jeg var på i helga hadde kjente klassikere med. I skikkelig julestemning nå jeg. Knut Anders Sørum synger jo så vakkert da, blir sikkert en super opplevelse. Kos deg! Ja, takk jeg liker adventslyset mitt godt, har de på tredje året nå.

    5. Før stressa jeg..nå tar jeg det helt rolig.. med litt ekstra mat, noen få gaver og litt julepynt :)) Moro å synge med en slik dyktig sanger tenker jeg..og til og med ha ham med på selfie…hehe..
      Veldig trivelig på bordet ditt med lys, blomster ..og kake :)) Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    6. annebe: Ja, er det ikke helt nydelig og heller stresse ned. Litt kos må en jo ha. Ja, både Chris Medina og også vår lokale Kevin Hovdahl Holmli er meget dyktige sangere. Jeg er heldig som har vært på begge konserter. Den selfien jeg tok la jeg ikke ut her, fotoet ble meget dårlig, vet ikke, sikkert ikke riktig innstilling. På mobilen er jeg grønn på innstillinger, mens på speilreflekskameraet er jeg bedre. Må jo gjøre litt ut av lystenningen i adventstida, takk! En fin ukestart til deg også!

    7. Så koselig! ja sånne samtaler er gode…selv om noen syns de er kleine…HA en god adventstid, og nyt freden og roen og stresset…OG stress ned høres veldig lurt ut…hihih..ha en god ny dag også!

    8. Å så koselige bilder. Vi også tente advenstslysene med våre på søndag, men jeg spurte ikke hva de tenkte jeg??? Jeg ønsker fred og ro i hvertfall. Koselig med desember. Ha en vakker dag.

    9. natheless: Tusen takk! Det var noe jeg bare kom på i farta, at jeg skulle spørre. Det var jo kjekt da. En fredfyll og fin desember vil vi ha, enig! Ha en vakker tirsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg