23.11.17. Her går livet sin vante gang i sort / hvitt

Virkelig ei fin tid denne mørkeste tiden av året. Jeg er så glad for at jeg ble utfordret på facebook om å legge ut sju sort- / hvitt – bilder over sju dager. Så var det opp til meg å utfordre noen andre. Slik lød utfordringen:

Dag 1 av 7
Sju dager, sju bilder i svart – hvitt om livet mitt. 
Ingen mennesker, ingen forklaringer.
Utfordre noen hver dag. 
…………tar du utfordringen?

Da ble det jaggu et blogginnlegg ut av det, jippi! Dere skjønner nå i den mørkeste tiden blir det mindre utendørsliv med fotografering på timeplanen, så da blir det også mindre innslag i en blogg. Men dette “reddet” meg, he-he. Her får en da vist fram litt av dagliglivet. Det må sies at jeg ikke greide å fullføre et foto pr. dag, men at det gikk noen dager i mellom.

Jeg ser at noen av de andre som ble utfordret fant fram flotte fotomotiv. Gjerne helst fra sitt fotoarkiv. Men om en leser teksten her, skal det vise ditt liv, og da er det hverdagen den aktuelle dagen som skal foreviges. Slik løste i alle fall jeg denne utfordringa.

Her kommer bildene, men nå kommer i motsetning til før, forklaring på hva som skjer:

 

 

Bilde nr. 1. Her øves det til konseptet Festen. I år ble det Klassefesten. I fjor hadde vi bryllupet. Kan sammenlignes med en revy / teater / musical med stilige sanger flettet inn i skuespill. Et underholdningskonsept for julebordsgjester og andre vennelag som ønsker å spise god mat på denne tiden av året. Med tapasbufèet fra Smak Catering ved Line Hofstad. I tillegg får de underholdningsbit som vi står for + dansemusikk til levende band ut over kvelden / natta. Mitt kor, teaterkoret Prima Vare på Verdal, samarbeider med Tony Waade som eier et Lydstudio og festlokale i en eldre låve på Verdal. Her er det pusset opp og modernisert. I lokalet er det bar. På bildet ser vi mitt mikrofonsett, kornoten Walking in Sunshine + min trompet som jeg og noen andre spiller i et av innslagene. Alle skoler for lenge siden hadde jo et skolekorps. Så det måtte jo inn i Klassefesten. 

 

 

Bilde nr. 2. Svigermor feiret sin 8+0-årsdag. Ja, hun sa 8+0, hun nektet å ta tallet 80 i sin munn, he-he. Hun feiret dagen med de nærmeste rundt seg på Stene Gård, som driver spa- og selskapskonsept. Her fra en del av kakebordet. 

 

Bilde nr. 3. Miksebordet i Lydhagen Studio. Etter som vi øvde jevnt, ble det masse bilder fra tiden her. Det ble laget soundtrack på noen av solistene, slik at sanger fikk litt 1980-tall over seg. Klassefesten er jo en reunion etter over 30 år

 

Bilde nr. 4. Parykk til en av rollefigurene.

 

 

Bilde nr. 5. Jeg la ut et sjeldent blogginnlegg og havnet på bloggtoppen i kommunen min. Egentlig var det lave lesertall, så jeg ble overrasket. Spesielt når det går mye tid i mellom hvert blogginnlegg. Så da valgte jeg et bilde av dette den dagen.

 

Bilde nr. 8. Denne uka har jeg malt mye. Her er derfor mitt akvarellfargeskrin med pensler m.m. 

 

Bildet nr. 7. Fra i går kveld og klubbmøte i Innherred Fotoklubb

 

Hva gjør du på ettermiddag / kveld?

 

#foto #fotografere #image #photo #sorthvitt #livet #life #november #2017 #teater #sang #maling #theatre #singing #acting #Festen #Klassefesten

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja dette var jo mange flotte og varierte bilder….mange som legger ut svart/hvit om dagen ja…hihih…Vi burde jo heller spre litt farger nå! i denne grå og triste tiden…Du må ha en god kveld!

    2. Toini: Det har du jaggu rett i . I mørketiden burde det spres farger. Det er vel en trend med sort/hvitt ei tid nå, i alle fall på FB. Ja, det skjer da litt i hverdagen. Ha en super kveld selv!

    3. Iselin Renée: Ja, de fleste bilder nå til dags er jo i farger, så herlige avbrekk å se sort / hvitt bilder innimellom. Det blir jo de som skiller seg ut i mengden. Ha en fin søndag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg