25.09.17. Klesskapet fullt, men ingen ting å ha på meg

Noen dager starter helt forferdelig og kan ende godt. Jo, faktisk. På lørdag hadde vi her i huset planlagt en tur ut i naturen. Kanskje en tur til en av de toppene i nærområdet hadde vært noe? Så var det inn i klesskapet. Jo, først må en ha noe under som puster, slik at en ikke blir for svett og klam. På med en god ull-undertrøye. Men hva ser jeg? Jo, et par tre små hull midt over brystet på den ene trøya. Jeg tar den neste, og neiiiiii, en revne ved skulderen, og det er jo den jeg satte fast i en kjepp så den fikk en diger revne også i siden. Nei, begge de to må jeg forkaste. Så var det bukse. Jeg har gått litt opp og ned i vekt i det siste. Nå er jeg mer på stadiet opp igjen, he-he. Hadde ikke lyst til å tre på meg de “slimme” som følger føttene som en kompresjonsstrømpe, fra hofter til fot. Fant fram en Craftbukse. Nei, alt for varm, dessuten ser den stor ut. Så var det fram med “Bjørn – Dælie – buksa”. Den er nokså behagelig, men Bjørn Dælie går jo på ski, og det er jo ikke snø ute en gang. Er det en skibukse? Da passer ikke det nå i det været vi har. Den eldre modellen av Bergansbuksen min er også for varm på en god dag som på lørdagen. Solen skinte i frisk god høstluft. Så er det goretex tur- og joggeskoene som alltid har vært for små, de fristet heller ikke å ikle seg. Det er spesielt vondt å gå i nedoverbakker med for små sko. Dessuten begynte de nå og bli nokså slitte. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det går å være så dum og kjøpe skoene for små? Uæææhhh! Begynte å miste lysten på fjelltur, og var desperat.

Nei, tenkte jeg. Ikke om klær skal stoppe meg fra å dra på fjellet. Så da ble kjøpesenteret og sportsbutikken mitt turopplegg for lørdagen. Så fikk jeg heller legge ut på tur dagen etter i stedet, når klær var i boks. Bestandig likt og følge med på trender / moter, og alltid villet kle meg pent. Å komme drassende i hva som helst, er ikke for meg. Da vil jeg heller sitte hjemme. Det er ikke rent lite folk som er ute i de turstier og terreng vi har rundt oss her. Så alene blir en aldri. En blir definitivt sett. Som sagt så gjort. Kjøpesenteret Magneten i hjembygda er stort, fikk jaggu gått meg svett og varm der i stedet. Ikke mindre svett av små prøverom, av- og påkledning. Fikk da i det minste dagens trim, he-he. Heldigvis var det salg på G-sport. Men egentlig er jeg litt uviss på om jeg kapret noe på salg. Tror jeg fant det jeg lette etter mer på ordinære priser. Ikke skoene da, de var noe nedsatt på pris. Ble meget godt fornøyd. Jeg endte opp med noe supre lette og fine goretex tur- og joggesko, i merket Asics. Videre så ble det en stilig Kari Traa – trøye for å ha under, på meg. Så til slutt rundet jeg av handelen med en fin grå turbukse fra Bergan. Det ble ei trivelig stund til slutt fordi det ble cafèbesøk med en god venninne til slutt. Vi satt utendørs på cafèen i det fine været. Solen skinte over en svært vellykket dag. På søndagen ble det tur. Mer om den turen kommer i neste blogginnlegg. Mine utgifter til klær, kan forsvares med at jeg snart har bursdag og ønsker meg penger til gave, he-he.

 

 

Fra gårsdagens tur til Igltjørna. Det står ikke på utstyret. I går kunne en gjerne ha gått i shorts og T-skjorte pga. varmen. Helt herlig høstvær. Men det visste jeg ikke på forhånd

 

Fangsten fra G-sport. Snart bursdag også, så står for den

 

 

Fornuftig investering

 

#klær #clothes #turklær #sportsklar #friluftsliv #outdoor #mountains #fjell #fjelltur #tur #turbukse #goretex #sko #ulltrøye #Bergans #KariTraa #shopping    

16 kommentarer
    1. Er ikke bare bare nei.. hehe.. Veldig fine ting du kjøpte ..og bildet av deg i naturen var veldig fint 🙂 Jeg er ikke så nøye på skogtur ( ikke ellers heller..hehe..), men det må være behagelig og ikke klø..det er “grusomt”.. Kjøpte ei turbukse fra Lundhags i år.. den kosta litt, men er veldig fornøyd med den :)) Ha en fin kveld :)))

    2. annebe: Nei, he-he 😉 Ja, de må være behagelige og ikke klø, gnage og gjøre livet surt. På toppturer her i Levanger går en nærmest i kø, så man treffer alltid mange. Det er jo positivt at så mange tar seg ut. Jeg prøvde Lundhags også, da den virket fin på alle måter, men utrolig små i størrelsen og en størrelse større hadde de ikke i den modellen. Ha en fin kveld selv!

    3. Så flotte klær! og ja..turtøy er et must..her i huset har vi snart bare turtøy..og jeg går nesten bare i det…Kjøpesenter ER treningstur det…Håper du og dette tøyet for mange flotte turer!! ha en god kveld!

    4. Margrethe: Ja, og vi damer blir så glade av shopping også. Tror nok det var en fornuftig investering. det kommer flere bilder fra turen. Den ble fin, men ikke helt som forventet.

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Takker så mye! Turklær duger til mye de. Det er jo energigivende å gå på tur. Ja, enig et kjøpesenter er på høyden med et maratonløp…..tror jeg, he-he! det blir nok flere turer ja. Ha ei god natt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg