18.07.17. Innevær = malevær

Som jeg koser meg. Ja, jeg mener det virkelig, til tross for stabilt regnvær hele sommeren til nå. I går etter jobb slukte jeg middagen, fordi jeg bestemte meg for å male igjen. Gikk opp i “loftsateleriet” mitt, fant fram et blankt ark og fargestifter til. Fargestifter vil vel si akvarellmaling på tuber helst + pensler. Det har vært noen dager uten maling i det siste. Jeg begynte med et motiv som var av 17.- mai – feiring, og gikk egentlig litt lei. Synes det var vanskelig å gjøre det ferdig, så lenge 17. mai var over. I alle fall fikk jeg ikke inspirasjon til å legge siste “finishen” på det nå, men vil heller ta opp malingen på det før 17.mai neste år, hvis ikke før.  

I dag fikk jeg lyst til å male noe fra naturen. Et vinterbilde, tenkte jeg. Det var det som kom over meg, og det midt på sommeren. Som tenkt så gjort, he-he 🙂 Satt noen timer med det. Virkelig noe jeg trives med. Tiden flyr avsted. Jeg får liksom ikke bestemt meg for om bildet er ferdig eller ei. Får lyst til å “flikke” ytterligere på det. Men jeg tror det er best å la det være……..kanskje 😉

 

Slik er det nå i alle fall:

 


Rykende ferskt og uten tittel enda

 


Jeg begynte slik

 


Underveis

 

#male #paint #maleri #paintings #akvarell ##watercolor #natur #natur #nature #Norge #Norway #pensel #kunst #art

 

  

14 kommentarer

Siste innlegg