14.06.17. Interiør; retro er på innmarsj i heimen

Ja, overskriften for dagens innlegg er klar. Jeg har snikinnført noe nytt på en vegg i gangen / entrèen oppe. I og med at jeg elsker å mikse og matche ulike stilarter, så måtte jeg jo ha noe 70-talls eller retro også. Vi fikk en eldre teakkommode for et par år tilbake, fra min manns familie. Den har stått så alene ute i entrèen. Den måtte jo få følge av noe annet 70-talls. Jo, idèen kom etter å ha sett TV og fått innsyn i hjemmet til en kjendis under Firestjerners middag på TVNorge. Et av mine favorittprogrammer, da jeg liker å lage mat. Der på veggen til kjendisen hang det slike broderte bilder som var vanlig før.

Etter en runde på Innherred Renovasjons Bruktbo i nabolaget, kom jeg hjem med tre ulike slike bilder. Jeg synes de er fine. I det rette miljøet virker de ikke malplasserte. De ble gull på min vegg i entrèen. Ellers oppe i den entrèen er det nok litt hummer og kanari, men jeg liker det slik. En eldre vekt, litt shabby chic, også fra bruktboen. Der kommer også den gamle telefonen i fra, som er pryd på kommoden, sammen med en modere lyslenke i en nyere “glass-lampe” fra KIDS interiør. Så en gammel gyngestol. I den sitter en dukke kjøpt for lenge siden gjennom homepartyet “Perfect home”. Til slutt en brun kamferkiste som er av nyere årgang, den har fått et skinn på. Her kan en sitte å få på seg skoene, om en trenger det. Over kista henger et gullforgyldt gammelt speil. I gangen finnes det et selvtatt foto, som har hengt på utstilling. Så har jeg en moderne hylle der også. På langveggen en ikke ser, er det skyvedører, med garderobe og hyllesystem + en romslig vask (skjult innenfor). Snedig for rengjøring.  

Retro ruler m.m., synes du ikke?

 


Tror det er litt spennende å komme inn i en slik entrè, he-he 🙂 A4-person har jeg aldri vært, heldigvis!

 


Flotte hjemmebroderte bilder. Noe tradisjonelle disse, mener jeg å huske

 


Her sett fra andre siden

 


Det ble fint. Jeg nekter å male kommoden. Slitasjen er vakker i seg selv

 

#interiør #interior #hjem #home #bolig #boligpluss #bonytt #miks #mixed #møbler #furniture #gjenbruk #reuse #bruktbo #innherredrenovasjon #personlig #gammelt #old #70tallet #koselig
 

8 kommentarer
    1. Fint og spennende med retro hos andre, hos meg skal det bare være nytt. Pga jeg har bodd i arveting hele voksne livet, ble veldig lei :-/

    2. Kjempe fint! jeg liker også retro..og har litt av hvert her hjemme…minnes det lange bildet av lyset..mener å ha sett det før ja…:-) Veldig gjennomført og flott ble det!!

    3. Det ble fint? Koselig å komme inn i en sånn entre, det er det ikke tvil om. Min mor har brodert bilder opp gjennom årene og vil gjerne at vi barna overtar noen. Men de er så store, og passer slett ikke inn hos noen av oss. Så hun får nok ha dem på veggen sin i noen år enda 🙂 De du kjøpte er mer passende størrelse, lettere å plassere.

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Ja har du noe retro stående gjemt, er det bare å sette det fram i lyset igjen. Nå er det in. Det broderte lysbildet var meget vanlig før ja. Det var også det broderte bildet av noe maleren Tidemand og Gude har malt. Litt morsomt med noe ingen andre har maken til.

    5. margarites: Takk, hyggelig! Ja, tror da det blir en annen opplevelse enn hos de fleste andre og komme hit. Det var dumt de var så store da. Ikke lett å ha nok veggplass da. Ha ei god natt! <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg