13.06.17. Interiør, i innerste hjørnet av stuen

Her i februar / mars i år skiftet vi ut sofaene i innerste hjørnet i stua vår og møblerte om ting og tang. Jeg ble meget fornøyd med resultatet. Normalt så bytter ikke jeg ut til nye møbler konstant nei. Den sofagruppa som stod her, endte opp på loftsstua. Den passet faktsk mye bedre inn der. Jeg hadde lenge fundert over hvordan jeg skulle innrede slik at stua virker større enn den egentlig er. Du skjønner jeg har en stue som er i en vinkel med vinduer på hele langveggen. En stor utfordring er det å plassere TV for eksempel. Til nå hadde vi hatt en lang TV-benk med TV`n oppe på den. TV-benken har liksom delt stua i to, slik at vi bare har hatt ca. 1 1/2 meters klarering, inn til den innerste stua. Når vi har sittet på den innerste stua så har vi sett baksiden på den 46 tommers TV`n som en delingsvegg. Det synes jeg ikke noe om. Har tenkt om vi kanskje kunne ha en skjermvegg eller noe.

Men så kom jeg på i et lyst øyeblikk at det måtte da gå an å ha TV på veggfeste mellom noen av vinduene. På et veggfeste som også kunne regulere hvordan TV`n henger. Om en vil ha TV`n av og bruke hele stua så går det å la den være helt inntil den veggen som har vinduer, selv om den da dekker noe av vinduet så er det liksom greit. Det ble så supert. Jeg er meget fornøyd over den “nye” stuen min, skriver nye da jeg synes den ble akkurat det. Fikk noe penger i julegave og kjøpte like gjerne en lampe til i litt retro-stil. Jeg vet faktisk ikke hvilken stil jeg har. Det er en salig mix mellom vintage, shabby chic, klassisk moderne, landlig- / bonderomantisk, industriell og retro. Altså, i det hele tatt; min egen personlige stil. Jeg liker det slik. Men min mann synes jeg av og til er for kreativ og liker ikke alle de eldre tingene jeg kommer drassende med, he-he. Men det er jo jeg som bestemmer hvor skapet skal stå, så klart, he-he. 

Slik var det og slik ble det. Happy!

 

Koselig i innerste stua


Slik var det før (et dårlig bilde, da jeg ikke husket å ta bilder av hvordan det så ut før ommøbleringa)

 


Slik ble det. Stua ser dobbelt så stor ut

 


Forandring fryder

 

#interiør #hjem #home #interior #stue #livingroom #stil #homestyle #bolig #house

 

 

 

 

    

8 kommentarer
    1. frodith: Ja, takk, synes stua ble mer åpen og større med små grep. Den lampa er faktisk ny av året, kjøpt på Møbelringen. Det var min gave til meg selv (oss), he-he!

    2. Skikkelig fint ble det.. mange fine detaljer også 🙂 Jeg er ikke glad i å kjøpe nye møbler.. for plassering er en utfordring.. Viktig å ha en stil en trives med.. jeg liker mange stiler jeg.. men har gått for en ganske enkel og “ren” stil i leiligheten nå :)) Ha en fin kveld og kos deg i den fine stua <3

    3. Det ble veldig fint! og ja..forandring fryder!! det blir mye likt som vi har det…med tv ut fra mellom vinduet og så har vi stue delen på ene siden, og spisestue på andre siden..jeg satt opp et sånt skjermbrett..og et skrivebordt inntil på baksiden..jeg likte ikke å se på baksiden av tv..Ja..vi kunne hatt veggfeste vi også…og vurderte det..men jeg ommøblerer ganske ofte…og vi trenger egentlig ikke større plass.. Så den for stå som den gjør her..en så lenge..Ha en god kveld!

    4. annebe: Tusen takk, hyggelige ord! Handler ikke så ofte nytt jeg heller. Men liker å lete på loppemarkeder og i bruktbutikker m.m. Det er jo flott hos deg! Ha en fiiiiiiin kveld selv og kos deg i din nye leilighet!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Takker så mye, trivelig! Så dere har også likedan stue. En må ha det slik en trives med, og etter lommeboka, ikke minst. Slik tenker jeg. Blir aldri dyre møbler med meg hjem. Kjøper heller noe gammelt og unikt. En god kveld til deg også!

    6. Ja, forandring fryder. Nå er det lenge siden jeg har snudd rundt på alt i stua. Men det beviser vel at jeg har funnet tingenes plass. Så koselig det var hos deg! 🙂

    7. natheless: Tusen takk, hyggelig at du sier det! Nei, der er vi like, jeg ommøblerer sjelden. Har jeg først funnet en plass, så blir ting stående. Men det siste grepet her var for å få mer plass. Heldigvis lyktes jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg