18.05.17. Det sunne alternativet kan jo se litt ålreit ut

Her en kveld kreerte jeg et fruktfat. Nei, ikke slik de fleste kjenner et fruktfat, men et som ser mer innbydende ut. I alle fall synes jeg det. Jeg hadde lovt ut å ta med noe til kaffen en kveld det var øvelse i koret. Det ble denne uken. Måtte jo ha et sunt alternativ til min bakst av lettvinte wienerbrød som jeg også hadde med. Da ble det denne fruktoppsatsen dere ser her. Utgangspunktet for at jeg hadde overskudd til en slik gest, var nok at jeg har tatt ferie nå, mens koret var i gang med øvinger. Denne oppsatsen gjør seg vel så fint på et kakebord i selskap, i barnebursdagen og på bordet hjemme som helgegodteri.

Frukt kan serveres slik at tennene løper i vann, som nedenfor. Jeg har alltid ville ha sett det som dette ordspillet sier, he-he!

 


Jeg tredde grønn- og røde druer, bananbiter, honningmelon, vannmelon, jordbær og physalis på grillspyd i tre. Deretter stakk jeg de inn i en halv vannmelon
 


I stedet for det vante helgegodteriet, innbydende

 

#frukt #fruit #oppsats #dekorativt #druer #banan #jordbær #honningmelon #vannmelon #physalis #servere
 

6 kommentarer
    1. Så flott! ja det er virkelig dekorativt og godt…men hold banan seg fin lenge? eller ble den brun når den stod litt? Så flott alternativ..og tar jo egentlig ikke så mye lengre tid..når man bare har sett det engang…Kjempe stilig!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, takk, denne er dekorativ og kan imponere gjester. Mange vil jo gjerne ha et sunt alternativ til søte kaker. Denne er da perfekt. Jo da, banan har en tendens til å bli brun i kantene, men det gikk fint i noen timer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg