14.05.17. Mitt eget lille rede for kunst

Wow, det har sannelig gått en stund siden sist jeg logget med på bloggen. Her går dagene lynkjapt unna. Det går i jobb, korliv og kunst. Når det gjelder korliv, så hadde vi vår siste opptreden i en borgerlig eller humanetisk konfirmasjon 6. mai. Før dette med to øvinger med koret i uka + helgeøving, så det gikk jevnt. Det gikk i alle fall strålende på opptredenen med 2 x konfirmasjoner samme dag. Utover nå vil jeg ikke være så aktiv i koret, da jeg har tatt en pause fram til sommeren. Planlegger kanskje å reise bort pinsehelga, når koret deltar på årets Vømmølopptog på Verdal. Så da passet det best å ta fri.  

Jeg er meget takknemlig for at jeg har guts, god helse og folk rundt meg som backer meg opp slik at jeg får drive med det jeg liker best. Det var mannen min som plutselig sa, kan du ikke ta i bruk loftet og det tidligere soverommet til en av guttene til malinga? Jeg tror nok han var mektig lei av pensler og malerutstyr som måtte ryddes unna fra kjøkkenbordet, slik at vi kunne spise middag. Etter å måtte spise på stuebordet etter en intens maleperiode, var det nok bare rett og rimelig at han fremmet dette forslaget, he-he!

Det var en super idè og har gjort til at jeg har malt mye mer i det siste. Slipper nå å rydde mellom slagene. Nå kan jeg klasse og male så mye jeg vil. Herlig! På bloggen i dag vil jeg vise mitt lille rede eller hule om en vil. Her koser jeg meg!

 


Mitt lille kreative rede. Her kan jeg la malerier stå fremme, og bare klasse i vei med farger

 


Et gammelt respatexbord gjør nytten under maling. Her har jeg det flott 

 


Her kan jeg klasse og male så mye jeg vil. Herlig!

 


Akkurat det med klass og kliss, det vises på golvet, he-he 🙂

 


Her har jeg min egen lille utstilling

 


Det er i alle fall morsomt å holde på å være kreativ

 

Noen nærbilder


Dette maleriet har jeg ikke kikket på på lenge

 


På rekke og rad, og litt av hvert

 

Utstillingssofa :)))

#akvarell #maling #paintings #watercolours #loftet #atelier

  

10 kommentarer
    1. Finnes ikke bedre enn å få en plass for seg selv til å male. Jeg fikk heldigvis det også etter en del år. Akvarell er så lett å ta med overalt, men jammen kan jeg søle og sprute til jeg også. Akryl maler jeg i kjelleren, selv om det ikke akkurat er så praktisk der nede med kunstig lys. Men male må jeg, for det er herlig. Kos deg videre og det bildet du ikke hadde sett på på lenge var finfint med de sorte figurene. Nyt dagene med malerpensel og kreativitet når du har tid! 🙂

    2. natheless: Ja, det er nok best og ha det atskilt fra resten av den daglige virke her. Sikkert ikke helt toppers med bare kunstig lys, men det går om en har mange nok lyspunkt. Takk, ja på det maleriet brukte jeg flere teknikker, masking, blonder og en mal for å lage ringer. Artig å prøve seg fram. Var på kurs da jeg malte det. Artig med felles interesser, jeg vil etterhvert forsølke akryl jeg også.

    3. Så bra du har fått et rom..for ja..det må være godt å slippe å rydde vekk hele tiden..OG at det kan stå fremme og du får sett de…Kanskje invistere i noen staffeli..for da ser du bildene mye bedre også.. Så mange flotte bilder!! Du er råflink..og jeg forstår jo at du ikke har så mye tid til blogging..for om man maler eller tegner, så lever man seg inn i det..og tiden går..Kos deg med det! ha en god kveld!

    4. Så deilig å ha sitt eget lille atelier sånn at du kan ha alt fremme hele tiden. Og jammen ser det ut til at du koser deg og er veldig produktiv! Skjønner at du trives her 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Takker ja meget snedig nå om dagene. Staffelier kan jeg saktens ha til utstilling av bilder, men det er bedre å få de i glass og ramme etterhvert. Men det går ikke å male med akvarellfarger i et slikt staffelier. Akvarell er jo vannfarger. Da en gjerne spruter med vann og farger, så renner de sammen med tyngdekraften. Akvarellmaling må males liggende. Eller underveis vrir og vender en arket slik at farger renner sammen som du noenlunde vil. Nei, må si at det går ut over bloggingen dessverre. Men er nå innom av og til og myser, he-he 🙂 Ha en trivelig kveld selv!

    6. Vera Lynn: Så utrolig hyggelig at du sier det Vera Lynn! Tusen takk! Med etv slikt loftsrom ble det bedre, det er helt sikkert. Ha en koselig kveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg