09.04.17. Gavetips

Tid for å dele noen kreative “verk” med de av dere som finner dette interessant. I går var min mann og jeg bedt i 120-års dag. Det var en 50-åring + en 60-åring og de hadde i tillegg 10-års bryllupsdag. De hadde ønsket seg enten gavekort i et reisebyrå, eller penger til reiser / ferier. Jeg synes det er så kjedelig å gi penger i en vanlig konvolutt. Noe de fleste andre gjør. 

Jeg har jo på nett og i noen andre selskaper sett flere versjoner av pengegavetre / oppsatser. Men jeg tittet bare innom google for å finne ut hvordan en sommerfugl brettes av penger. Ellers står jeg helt bak kreasjonen selv. Slik ble den:

 

Slik ble min kreasjon

 

Jeg fant en glassvase som funka. Videre så kjøpte jeg en oasis (de hadde ikke den gråbeige som er for tørre oppsatser, men den grønne funker også). Deretter kledde jeg den med aluminiumsfolie, unnlot å gjøre det på toppen.

 

Jeg fant noen sommerfugler på Europris

 

Jeg fant noen muntre sugerør og muffinsformer på Europris som jeg limte sammen med limpistol

 

Jeg fant også en silkeplante av hvit hortensia på Europris som jeg klippet av grener, og satte opp i oppsatsen

 

Bretting av penger til sommerfugl. Brett inn kantene slik som på 50-lappen. Så brettes det som et trekkspill som i 100-lappen her

 

Nærbilde. Jeg malte noen bokstaver inn i muffinsformene i rødt

 

Love og hjerte til paret. Brukte en streng til å få pengesommerfuglen sammen og opp i buketten.Jeg knyttet i tillegg et bånd rundt vasen. Ferdig oppsats. Artigere å få dette enn en kjedelig konvolutt

 

Klar til avlevering

 

 

#gave #inspirasjon #inspiration #gift #pengegave #pengegavetre #bukett #oppsats #kreativ 

 

 

 

10 kommentarer
    1. annebe: Takk, ja ikke sant! Tror nok det er morsommere i alle fall enn en konvolutt med penger i. Ha en super dag videre uansett vær! Her er det så grått og trist at det blir innevær.

    2. Herlighet så flott!! DET var noe å tenke på ja..hihih..Det er jo myye morsommer å gi en penger ja..Kjempe kreativt og flott!

    3. frodith: Takk skal du ha! Ja, jeg tror de ble glade med det samme. Bare verre å få tak på pengene. Først skal strengen linnes av og så er det litt brettearbeid, he-he 😉

    4. Tusen takk for en kjempefin ide. Jeg har to 50 års dager, et sølvbryllup og en konfirmasjon foran meg i april og mai. Og alle ønsker penger… Da er det som du sier greit å gjøre den vanlige konvolutten litt mer spennende 🙂

    5. margarites: Takker! Ja, det skal ikke så mye til, og krever egentlig lite. Men jeg er sikker på at de som mottar gaven vil minnes den, blant alle de kjedelige konvoluttene.

    6. Knallstilig. Sånn har jeg også gjort flere ganger. Mye morsomt penger kan “brukes” til. Jeg lagde pengesløyfe på hodet av et bamsestearinlys for en stund siden. Artig! 🙂

    7. natheless: Takk for det, kjære du! Ja, ikke sant. Det er bare fantasien som setter grenser for hva som kan gjøres i forhold til penger / gaver en skal gi bort. Det blir gjerne prikken over i` en det. Meget artig å gi og å få 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg