21.03.17. Hverdags- og helgeliv for denne dama

I dag har jeg et litt personlig innlegg om hva jeg driver med for tiden. Bare noen tanker i tiden. Ofte har jeg jo hundre baller i lufta samtidig både i jobb og i fritid, så det går da unna. Det er hverdager det er flest av. Ja, de raser i alle fall avgårde. Jobb fra 08.00 – 15.30 hver dag hele uka. Så middag og litt hvile i sofakanten. Etterpå blir det evt. ulike syssler i hjemmet, en tur på shopping, korøvelse, datakurs, cafèbesøk, besøk til venner / slekt, fotoklubbmøte, tegning / maling, blogging eller en spasertur, sistnevnte gjerne med fotoapparatet.

Datakurs har jeg nylig meldt meg på, da det var gratis internt gjennom jobb. Det blir på onsdagskvelder framover en liten stund. Jeg skal gå datakurs nivå 3, for mer erfarne databrukere. Usikker på vanskelighetsgraden på kurset, men tror det skal gå bra. Det datakurset jeg opprinnelig ønsket å melde meg på var på samme kveld som korøvelsene, altså full kræsj. Korøving er det altså på mandagskvelder. Nå øver vi til humanetisk konfirmasjon hvor vi skal synge. Så ble det et litt vanskeligere datakurs da. Jeg synes en bør hoppe på slike ting, da en får utvidet CV`n. Men jeg er nok der jeg vil være nå, jobbmessig, egentlig. Men dukker det opp noe superinteressant, hopper jeg gjerne videre i karrieren. Da jeg liker utfordringer. Dessuten har en ikke så lang tid å gjøre på når en kommer i min “unge” alder. Møter i fotoklubben er det en gang pr. måned, andre tirsdagen i måneden. Det er både interessant og trivelig.

Så kommer det noen etterlengtede helger innimellom. Deilig det! De bruker jeg på noe av de samme aktiviteter som nevnt på hverdager. Forrige helg sang jeg med koret mitt på en utstillingsåpning på Galleri Fenka på hjemstedet. Det var masse folk som kom på åpninga. Det gikk da ikke så aller verst synginga heller. Ellers var utstillinga interessant og spennende, må jeg si. På kvelden var jeg på jentebursdagsfest for en flott 45 – åring.

Søndagen hadde vi kaffeslabberas med noen venner her hjemme. Da fikk vi booket årets ferietur. Det blir Makarska i Kroatia sammen med dette venneparet. Jeg har vært i badebyen Podgora, ca. 1,5 mil fra Makarska i 2011, og jeg syklet den gangen til Makarska for å kjøpe minnebrikke til kameraet. Noe som ikke fantes der vi var. Jeg trives i Kroatia, og det er virkelig fint i byen Makarska. Jeg var bare innom gamlebyen den gangen, men nå har vi hotell i den nyere delen av byen. I det hele tatt, Makarskarivieraen er vakker!

Neste helg bør jeg nok ta turen utover til mine foreldre som jeg ikke har rukket og besøkt på ei stund. Samtidig tar jeg nok turen innom den ene sønnen også på veien dit. Helgen etter dette, den 31.03.-02.04. har jeg meldt meg på et akvarellmalekurs, fra fredag og til og med søndag. Det gleder jeg meg til, blir kjekt. Jeg har nettopp blitt medlem av maleklubben “Tuben” på hjemstedet og det er via denne jeg tar dette kurset. Så blir det utstilling ved Galleri Fenka på oss også etterhvert, i mai. Det blir nok til at jeg stiller ut også, om jeg får til noen brukbare kunstverk da. Det må en jo ta forbehold om. Jeg er nok ikke en stor mester innen kunstens verden, men kan si jeg er lærevillig. Har noen maleprosjekter i gang nå også her hjemme, som jeg har litt tro på. En får se. I alle fall har jeg bare noe som må ut, og da kan en altså også male det ut med en pensel. Her tenker jeg tanker og opplevelser, minner. Jeg har alltid likt å tegne og det er artig og ikke minst spennende å uttrykke seg via en malepensel!

 

For å sette noen bilder til innlegget ble det altså bilder av dama i både hverdags- og helgemodus:          

 

 

 

 

  Hva gjør du til hverdags- eller helgedager?

 

#portrett #aktiviteter #hobbyer #choir #kor #male #paint #singing #sang #foto #photo #image #kunst #art #reise #Kroatia #Makarska 

8 kommentarer
    1. Hege Trovåg: Ja, jeg sitter liksom ikke og tvinner tommeltotter, det blir for kjedelig, he-he! Gjør du? Er det akvarell eller noe annet? Får vel besøke bloggen din da og se om du har noen malerier liggende ute.

      Ha en fin kveld fortsatt!

    2. Margrethe: Ja, ikke alltid så aktiv at en blir svett da. Men bare litt mye program enkelte ganger. En helg synes jeg er for kort. Ja, takk til helger på tre dager til sammen, sier jeg!!! He-he, ikke sant? Jeg liker også og ut på tur, men blir noen ganger for lite dager i helga til slikt. Neste helg blir det i alle fall en av dagene.

    3. Så fine bilder av deg! herlig! Ja du har det travelt..og får jammen gjort mye! Jeg hadde ikke klart å følge i dine fotspor..her er jeg helt ferdig etter å ha gjort en ting en dag..og kan bare glemme å gjøre noe på kveldstid..Men nå er det jo litt ekstra smerter og shit i denne kroppen da..hihih. Så det er nok lurt å gjøre ALT man har lyst til og litt til..mens man enda kan! kos deg med alle hobbyer og gjøremål. Ha en god kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Takker så mye, trivelige ord! Jeg sitter da litt innimellom jeg også. Trives i eget selskap gjør jeg også. Ikke greit når kroppen sier stopp. Jeg har hatt tendenser innimellom jeg også. Forsøker og ignorere det! Det kan jo si stopp, men den tid den sorg. Jeg tror det tar lang tid til det, når en trives med det en gjør. Smerter er ikke greit å leve med. Der er jeg heldig, ingen store smerter 🙂

      Ha en god kveld selv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg