22.01.17. Når en har vært syk i over en uke, så forlanger jeg nå å bli frisk!

Jeg hater å være syk, det passer meg rett og slett ikke. Jeg har ikke tid til slikt. Etter å ha vært nærmest sengeliggende i fem dager, med hodepine, tette bihuler, feberhete stunder, energiløshet og mengder av gult snørr, oppsøkte jeg omsider fastlegen min. Jo, du har en CRP på godt over 100, så vi bør nok gi deg antibiotika. For de som ikke vet hva CRP er, så måles det med en blodprøve i fingeret. Det viser mengden av betennelse eller infeksjon i blodet ditt. CRP skal ligge på rundt 3 mg / L om du er frisk. Men bikker den over 20 – 25 så er det ofte behov for medisinering med antibiotika eller Penicillin. Så på onsdagen denne uka på ettermiddagen startet jeg opp medisineringa. Ble satt på Apocillin og i tillegg fikk jeg Nasonex nesespray.

Jeg er langt i fra frisk enda, og er noe tett i bihuler med hodepine til følge enda. Men synes faktisk at kreftene begynner å komme tilbake nå. Snørret begynner å bli blankt og ikke gult, så det er da håp. Jeg har fått sykmelding fra jobb, og tenker at jeg begynner på i morgen mandag. Noe jeg ikke har kunnet unngå å være med på under sykdom er forestillinger med den musikalske teateropplevelsen; Levva livet som spilles på Verdal hver onsdag, fredag, lørdag og søndag. Det har vært flere syke skuespillere der en tid, det går vel på rundgang. Det har ikke fått preget forestillingene i alle fall Vi gir jernet hver gang vi. Men jeg har ligget nesten inntil jeg har dratt til aulaen på Verdal på kvelden. Noe annet hadde vært utenkelig. Å gå i gang med blogging har også vært et “ikketema” den siste uka. Energien har ikke vært der, rett og slett. Men nå har jeg altså ikke satt av mer tid til å være syk, så nå bør jeg friskne helt til med en gang!

Ellers har vi nettopp kommet hjem fra min lillesøster som har hatt nærmeste familie på 40-årsfeiring i dag på Steinkjer. I tillegg feiret vi sønnen August som ble 11 år i januar. Vi var der klokken 12 i dag, og har rukket både middag + kaffe / kaker der. Så nå er det bare å ordne seg i vei til aulaen i Verdal, hvor vi skal spille, og jeg holdt på å si skal “Levva livet”, men dog på en scene for noen timer. I kveld skal min mann være brannvakt under forestillingene. det krever et stort apparat av frivillige i rundt, med salg av vin / øl / kaker / kaffe / garderober / billettører / programbladsalg m.m. Ja, slik går nå dagene.

 


 

#syk #frisk #sick #well #medisin #influensa #bihulebetennelse 

24 kommentarer
    1. Da håper jeg du kommer i god form igjen snart :)) Var forkjøla ei uke etter jul jeg, og mannen hoster fremdeles på fjerde uka…slitsomt..
      Gratulerer med bursdagsbarna i familien..så får du “Levva livet ” <3<3

    2. Nei det er ikke greit når man blir så slått ut, men det er godt å høre at du er bedre og føler at det er greit å begynne å jobbe igjen. Dette er jo den tiden av året da mange blir syke, uansett hvilke forhåndsregler man tar. Ha en fin søndag videre.

    3. God bedring 🙂 Jeg var hos mamma i dag, hun er 85 og har vært syk over en måned…og er bra nå. DET var deilig. Det har vært et mareritt med henne syk så lenge.. Ikke godt å være syk, verken en uke eller fire. Jeg er heldigvis for det meste frisk 🙂

    4. Ånei, så kjedelig, og spesielt når det sitter i så lenge! 🙁 Jeg har aldri hatt problemer med bihulene, men har jo at det er helt forferdelig!
      Håper du blir fort frisk nå! <3

    5. God bedring, og klart du snart er frisk igjen med den innstillingen. Jeg har hatt min tørn etter nyttår og jeg er heller ingen tålmodig pasient. Glad når alt er tilbake til normalen igjen. Kos deg i kvelden 🙂

    6. Uff…så kjedelig! Du må ha riktig god bedring! og håper du ikke bygynner for tidlig nå da..Ha en god kveld og natt!

    7. annebe: Ja, nå har jeg “Levvet livet”, he-he. Sminken er tatt, noe av kostymet mitt er satt på vask da vi nå ha fri til onsdag og jeg hviler hjemme i sofahjørnet. Det er ikke morsomt å være syk, det er vi nok enige om.Det beste er å være 100 % i slag. God bedring til mannen din da. Min mann har til nå vært forskånet, så har jeg forsøkt å holde meg unna han også da, he-he 😉

    8. Vera Lynn: Ja, jeg tror det føles greit ut å begynne på jobb i morgen. Men har noe vondt i hodet enda, så ikke sluppet helt taket. Ja, denne tiden er influensatid og mange er syke. Det er greit med sykdommer en kan bli bra av igjen da. Men liker likevel ikke å være syk uansett, he-he 🙂

    9. frodith: Takk skal du ha Frodith! Å være 85 år og syk så lenge, er nok mye verre. I den alderen blir en kanskje ikke helt frisk igjen heller. Da har sikkert masse hvilt på dere. God bedring til din mor, så krysser vi fingre for at du selv fortsatt holder deg frisk framover. Ha en fin ny uke!

    10. natheless: Takk, takk du! Har du også vært syk, hører jo snart ikke om annet. Er du frisk nå da, håper jeg. Ellers får jeg vel si god bedring tilbake. Normalen er best, ingen tvil om det.

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, kjedelig er rette ordet! Takk for godbedringsønsker! Jeg håper også jeg ikke begynner for tidlig på jobb. Det vil bare tiden vise, men jeg tar sjansen. For nå er det nok, uansett, he-he 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg