26.11.16 En sigar for Cuba`s leder, Fidel

I kveld måtte jeg hente fram sigarene jeg kjøpte da jeg besøkte Cuba tidligere i år. En markant lederfigur er gått bort, og en epoke er over. Derfor tar jeg en sigar i kveld til Fidel`s ære. Jeg vil ikke si hva jeg mener om hans lederstil, men bare markere det som har skjedd i dag på et vis. Så nå blir det sigar 🙂

 


Her fra Revolusjonsmusèet i Havana som vi besøkte. Her er Fidel

 


Jeg tar en sigar

 


Vi har da noen sigarer igjen. Røyker normalt ikke her i huset. Men bare ved spesielle anledninger

 

#Cuba #Fidel #Castro #død #dead #sorg #sigar 

 

12 kommentarer
    1. desomskapteverden: Ja, kommunist i alle fall. Jeg har ikke sagt hva jeg mener om han. Bare markerer at han er død. Jeg vet i alle fall at folket var meget opptatt av ham, ikke alltid for det noe bra han gjorde. Det skal han ha; et gratis skole- og helsesystem var et gode han ordnet. Ellers vil jeg ikke si mer.

    2. Etdiktomdagen: Min mann synes det lukter godt. Men jeg gikk ut på altanen da. Men jeg vet ikke helt hvordan en røyker sigar. Skal en kutte litt i en ende av sigaren. He-he, kuttet enden, men fikk mye tobakk i munnen, og det var ikke spesielt smakelig.

    3. Hvor er du søt og du er et menneske etter mit hjerte. Du skriver så morsomt, med stor respekt og enda så interessant.
      Min mening kan de få når Fidel Castro er gravlagt hvis de har tålmodighet til vente. vege.blogg.no
      Takk.

    4. Sigar er aldri godt..og det lukter ikke godt engang…fysj…men passer seg vel i denne sammenheng!

    5. Per Lottrup: Tusen takk, hyggelig oppmerksomhet! He-he, ja. Jeg liker ikke å bli for bastant i meninger, for alle har vel både gode og dårlige sider. Selv Fidel.

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Den kan tas fram ved spesielle anledninger. Jeg liker ikke lukta spesielt godt jeg heller, men liker bedre stemningen den gir 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg