26.11.16 Et teaterprosjekt er over, og nye står for tur

Jeg kom på at jeg enda ikke hadde rukket å skrive noe om dette: Forrige helg spilte vi de siste forestillingene av “Festen 2016”, som var lagt til Barbara og Arnes bryllup. Fiktige navn på skuespillerne som innehadde rollen som brudepar. Vi har spilt hele sju forestillinger og gjester har stort sett vært på julebord i regi av ulike bedrifter. Så utrolig artig det ble, under kyndig ledelse og regi av Helga Haga. Hun er dyktig! Festen er opplagt slik at publikum er gjester på lik linje som de som har langbord på scena, i bryllupet. I salen er det dekket stilige langbord og på disse er det dekket med lys med påskriften Barbara og Arne, og sanger som seg hør og bør er der også. Så det avviker ikke så mye fra vanlig bryllup.

Det er teaterkoret Prima Vare, i Verdal teaterlag som satte opp dette. Vi både synger og er skuespillere. Jeg spilte brudgommens mor, Lill Trude. En dame som tar meget lett på livet og er nok klart en av 68 – generasjonens “overlevere” / blomsterbarn. En hippiemor, dog meget fint kledt. Make love, not war, sier jeg bare 😉 Denne rollen passer meg utmerket. Lill Trude, altså jeg, og brudgommens far, Arne Sigurd, er meget stolte over brudgommens mange damehistorier, og får så absolutt lagt fram det i talen sin. Litt kleint er det i et bryllup, men det var akkurat det som gjorde det så morsomt.

De mange karakterer som var gjester i bryllupet hadde alle noe eget ved seg. Vi hadde den homofile brudens bror, den kjedelige søsteren til bruden, så hadde vi de to venninnene til bruden som var to vidt forskjellige. Den ene traust og langdryg i sin tale, og som kommer fra Trones i Verdal. Så hun andre som var som et fyrverkeri av munterhet og skålte meget lett, hun som kom fra Australia. Så dukker plutselig ekskona til brudgommen opp, og gjør antrè i sin meget ettersittende røde kjole.

Det blir plutselig avslørt at brudgommen har en datter til, hun har forøvrig jobbet som servitrise hele kvelden. Så plutselig hadde vi fått et nytt barnebarn, Arne Sigurd og jeg, Lill Trude. Det er toasmaster Steinar, som til slutt ender opp med den kjedelige søsteren til bruden, Sunniva. Så har vi tante Ruth, som har laget den superlange sangen på tonen i Bamses fødselsdag, med hele 21 vers. Den er vanskelig å synge og stemmer ikke helt med tekst og melodier. Noen som kjenner seg igjen? He-he, er det ikke alltid slik? Så ha vi gamle onkel Ivan, som er noe dement og forøvrig fra Russland. Han snakker hele tiden om tradisjoner og glemmer og gjentar ting til det uendelige. Forviklinger, sier du!

De sangene vi synger er meget kule. Lill Trude, meg, og ektemannen min, Arne Sigurd, vi synger i etterkant av vår tale Bjelleklangs Gud hvor du er deilig. Det er flust opp med solister. Vi har sangene; Get Lucky (Daft punk), Cracy, You keep on moving, Happy, Brurmarsj (Tone Hulbækdal), All you need is love (Beatles), Den du veit (Marius Müller), Don`t you worry about a thing (Stevie Wonder) og så har vi Tradisjon (fra Spelemann på taket) m.fl.

Jeg synes det ble meget bra. Vi kan puste lettet ut å etter en god gjennomføring. Men nå er det nye prosjekter på gang for meg. Det er Levva livet, et musikkteater, som står for tur. Det er via Verdal teaterlags tradisjonelle “juleoppsetning” med premiere den 4. juledag. Et nytt manus er skrevet, og det er noen av Åge Aleksandersens sanger som blir benyttet, for å sette mening til manuset / skuespillet. Åge er selvsagt forespurt og liker at Verdal teaterlag setter opp Levva livet, med hans sanger. Det handler overhodet ikke om Åge, så det er klart. Men jeg garanterer at det blir råbra, som alt blir når teaterets Arnulf Haga har regien. Så ingenting å vente med, kjøp billetter:  http://kultar.no/ 

 


All you need is love! (I hjerteformasjon)

 


Her er min familie. Jeg er brudgommen Arnes mor, lill Trude og her ser dere mine to barnebarn, Sarah og Kirsti 

 


Her er brudens venninner, Sissel og Christina. Forøvrig et forlystelig innslag under bryllupsmiddagen

 


Et pent pyntet lokale i Nye Lydhagen Studio. Arne og rarara, ja, det ble noe feil med bokstavene, som det også ble gjort et nummer av

 


Kor / Skuespillere på scena

 


Når ekskona dukker opp, “who the fuck is Alice? Ja, men på privaten er vi de beste venner da. Her jeg og min mann, så har vi brudeparet til høyre

 


Avisomtale

 


Min premiererose

 


I kulissene, med linselusa fremst, he-he 😉

 

 

#Festen2016 #teater #theatre #musikk #music #artig #komedie #skuespill #amusing #bryllup #wedding

 

  

 

 

     

4 kommentarer
    1. Etdiktomdagen: Tusen takk! Riktig observert, vi er ikke mange. Alle kan være solister i koret. Så har vi hatt med oss noen yngre ungdommer en periode, og de er så utrolig dyktige. For en stemmeprakt. De har vi vært heldige med!!! At vi er flotte i kostymene er ikke rart for vi er jo i bryllup da 🙂 Jeg tror nok publikum koste seg, det har jeg i alle fall hørt på “bygda”.

    2. Så koselig og gøy! Høres ut som du har storkost deg! Må jo være en opplevelse!! Ha en god førjulstid!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, takk, det har du helt rett i. Når undertegnede får gjøre det hun liker best, er hun fornøyd. En stor opplevelse, som gir energi i hverdager. Ha en toppers førjulstid selv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg