03.09.16 Magisk på Ronja Røverdatter, sett fra “innsiden”, kjøp billetter

Teaterstykket Ronja Røverdatter går for fulle tribuner i Levanger. Alt går knirkefritt, og suksessen er i boks. Skuespillerne; både små og store, repetitør, koreograf, inspisient, lyd, lys, skuespillere, musikere, frivilligheten bak gigantarrangementet, byggearbeidere- / malere, montører, kioskarbeidere, klosettansvarlige, kaffekokere, tribunerenholdere, vakter, produksjonsteamet, ledelse, “billettører”, sminkører, kostymeansvarlige, parkeringsstyrere, regissør- / manusbearbeider, scenograf, programbladansvarlig, rekvisittansvarlige og scenearbeidere har levert 100 %, for å få til ei fantastisk forestilling. Håper jeg ikke glemte noen i min oppramsing her. Det er ikke så rent lite som skal til for å få ei slik forestilling opp å gå. Overskrifter i aviser gir teaterstykket virkelig bra kritikker. Det gir lønn for strevet etter ei lang tid med planlegging og øvinger, i alt slags vær i dette utendørsteateret. Det er lagspill i høy klasse og samhold + trivsel.

På premieren var været til og med magisk. Noen bilder er tatt fra den kvelden. For en stemning med vakre fargesjatteringer på himmelen, solnedgang og i det hele tatt lyssetting på de flotte steinmurer som en gang var et kloster i Munkeby på Levanger. Jeg er ydmyk og stolt over å få være med på dette teamarbeidet, som en liten brikke. Dog gjemt inne i ruinene, med ansvar sammen med flere andre, for at flere scener skyves sammen og fra hverandre. Videre så har jeg fått medvirke på rekvisittlaging og noen små malerarbeider. Herlig! Jeg var til stede nesten hver kveld hele uka før premieren, og er satt opp sju kvelder under forestillinger. Selv har jeg enda ikke sett stykket, men tenker på å benke meg en kveld. 

 

Her er plakatbildet, dyktig og vakker Ronja Røverdatter 

 

Kjøp billetter: http://kultar.no/referanser/ronja-roverdatter/

http://www.t-a.no/nyheter/2016/08/25/Se-bildegalleri-fra-Ronja-R%C3%B8verdatter-13237573.ece

https://www.facebook.com/LevangerBarneByTeater/photos/gm.1232736700078430/1417333901616061/?type=3

 


Stemningen er nydelig med solnedgangene sett “innenfra”. Her henger noen skinn, hver røver i Mattisborgen må jo ha en skinnfell å sove på
 


Rekvisittarbeider har jeg vært, gøy! Her males skinka som røverne spiser av. Det er en annen dyktig rekvisitør som har sydd med et gammelt gardinstoff, rundt et stykke isopor. Å sy kan jeg i alle fall ikke. Jeg har bare malt den, først med hvit primer / grunning, så to sorter rødbrunfarge og en litt gulbeige farge 
 


Ligner da kanskje litt
 

Dette bildet er tatt innenfra klosterruinene og beskriver stemningen. En røver sitter her i åpningen i klosteruinene. Det tåkediset er kunstig skapt av røyk-kanoner til teaterstykket. Det slo meg at jeg burde ha tatt med meg speilreflekskameraet. Ble ikke verst foto med en eldre Samsung heller. Min iphone var til reperatøren da bildet ble tatt. Samsungen var en lånemobil fra telenorbutikken

 


Vakkert ! 
 

Finere lyssetting finnes ikke 😉

 


Her ser vi røverne i Mattisborgen

 


Scenearbeidere + en røver

 


Trolsk stemning med vindkast en av kveldene

 


Bak den gamle klostermuren sitter det 500 – 600 publikummere. Men her inne er mitt “gjemmested” 

 

 

#teater #theatre #RonjaRøverdatter #scenearbeider #stagehand #rekvisitter #props #premiere #kunst #art #magisk #magic 

 

 

6 kommentarer
    1. Så gøy!! Ja du må få sett stykket ordentlig du også da..Håper det går.. Ser skikkelig morro ut!

    2. margarites: Uteteater er vakkert, spesielt om været er likeså. Vært heldige, men i kveld ble det regn i alle fall, og under generalprøven ble det ei skikkelig skur. Så hadde vi noen vindkast en kveld slik at jeg så lysanleggene svaie. Du burde gå mer på teater både utendørs og innendørs, det er gode opplevelser. Sjekk linkene, det skal ligge også noen videosnutter der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg