26.05.16 I travelheten kommer fotoglimt fra sen kvelds- / måneskinnstur

Vet dere ? Det har gått nesten en uke uten at jeg har vært innom “blogglivet”. Men det bekymrer meg ikke stort, for det velger jeg selv rett og slett. Siden lørdag har jeg vært mye opptatt, spesielt  på ettermiddag / kveld. Lørdag var jeg på åpning av kunstutstilling for Levangerkunstnerne på Fenka, et galleri i Levanger. Skikkelig flott utstilling! På ettermiddagen samme dag ble det senkveldstur med min mann, både til fots og med sykkel. Søndag begynte med 10 på topp, altså topptur til Bokkhaugen i Levanger / Skogn med min mann. Jeg imponerte meg selv med å gå alle motbakker uten stans, nesten, fordi vi måtte stoppe for å snakke med noen kjenninger av oss. Rett etter, samme dag, var jeg på korøvelse med koreografi i lag med mitt kor; teaterkoret Prima Vare på Verdal. Det samme skjedde på mandag etter jobb; korøvelse med koreografi. Tirsdag etter jobb var jeg på kirkekonsert for å høre på mitt “gamle” damekor Corevi med gjester. Jeg var med og sang sammen med dem i over 10 år. En meget variert, rørende og vakker konsert med unge talenter og et stort mannskor, Skogn mannskor. I går kveld var jeg også på noe, som jeg liker å gjøre. Så jeg ligger ikke akkurat på sofaen og slapper av for tiden.

I kveld og i morgen kveld har jeg fri. Men på lørdag bærer det av sted på fotballkamp mellom Rosenborg og Molde i Trondheim, enda jeg ikke liker fotball eller sport noe særlig. Min mann er meget interessert og han spurte meg tidlig i vår om jeg ville være med, fordi han hadde skaffet billetter. Etter som han velvillig følger meg enkelte ganger på mine aktiviteter, så takket jeg ja til det. Da går det nok med en heldag. Jeg er nok mest opptatt av stemning og alt rundt fotballbanen, enn det som skjer på banen vil jeg tro. Men håper jo selvsagt at Rosenborg vinner “lokaloppgjøret” 🙂 På søndag har jeg fått i billetter til teaterforestillingen; Bandadrittene, som spilles av unge aktører i Levringslåven i Verdal. Jeg drar dit sammen med tanteungen min på 10 år + to teaterinteresserte venninner. Så burde jeg vel antageligvis få lagt inn en tur / bevegelse ut i natur på søndags formiddag. Nei, tid til å sitte med blogg blir det lite av. I det siste har jeg tenkt mer og mer på at jeg ikke ønsker å bruke så mye tid på PC og blogg + annen sosial mediegreie. Kanskje er det på tide med en pause ? Jeg har ikke fastsatt noen pausedato enda, men det blir i nær fremtid.Tiden er for dyrebar til å sitte stille foran en skjerm. Jeg vil mer ut på tur, bevege meg mer. Dessuten vil jeg male / tegne mer, så har vi teater og kor +++ . Jeg vil komme med et blogginnlegg for å kunngjøre “pausestart”, det kommer snart altså. Men inntil videre, her er noen bilder fra turen forrige lørdag, den 21.05.   🙂

 

Så fort en får noen silhuetter av bladverk eller lignende i forkant, strå f.eks. blir bildene av solnedganger mye vakrere

 


Dette bildet tok min mann av meg i motlys når solen var på vei ned

 


Sjøen farges rød i solnedgangen

 


Turen begynte i sen kveldssol, her to på vandring

 


Utrolig vakkert hvordan solen og lyset / skyggene former landskapet

 


Her ser vi over åkre mot Kværner hvor min sønn på 20 år har sine siste måneder som lærling. Jeg krysser fingrene for fast jobb etterpå 🙂

 


Utsikt fra benken i Børsåsen. Her sitter en gjerne en god varm kveld. Klokken var vel rundt 22.00 da vi satt her


Synes de steinene i vannet helt fremst gjorde dette interessant

 


En som prøvde fiskelykken. Den kvelden skjedde det noe jeg ikke har sett før. Sjøen kokte rett utenfor stranden av småfisk som hoppet i sjøoverflata, vi kunne ikke se selve fisken, men det var spennende med alle lydene av småplask. Kanskje var det noe brisling som ble jaktet på av nise, ikke vet jeg. Så i alle fall ingen nise

 


En hegre var også på plass. Den fløy litt av sted for hver gang vi nærmet oss

 


I flyvemodus

 


Skumringstimen, solen er borte og det mørkner. Landskapet skifter farge

 


Mørkt i skogen ut fra Skånestangen. Dette bildet er tatt med blitz og på autofokus

 


Månen kommer til syne over Skånesgrenda / Børsåsen

 


La luna   🙂

#foto #photo #fotografi #bilde #picture #picoftheday #tur #skog #topp #ås #strand #hill #beach #sjø #sea #mørkt #dark #solnedgang #sunset #vakkert #lovely #beautyful #kveld #evening #måne #moon #silhuetter
 

Hva liker du å gjøre, og skulle ønsket å bruke mer tid på ?

 

 

 

22 kommentarer
    1. frodith: 1000 takk Frodith, herlig sagt ! 🙂 Silhuetter gjør seg hver gang, og lyset setter standarden. En meget romantisk måneskinnstur med min mann 😉

    2. Hei!
      For noen herlige stemningsfulle bilder ! Og det første der, av deg, ja det var vakkert <3
      Man blogger når man har tid 🙂
      Moderen skulle vært på kamp dit dokke drar, da 🙂 hehehe for hun er ihuga ROSENBORG-fàn 🙂
      Ønsker deg en fin kveld 🙂

    3. Etdiktomdagen: Tusen takk! Synes du, ja silhuett i solnedgang gjør seg, likevel om vi ikke har en elg der, he-he 😉 Ja, en blogger når en har tid, men jeg har kommet til at jeg ikke har tid 😉 Men får se, tar pause nokså snart 🙂 Så artig å høre om moren din. Kjekt med Rosenborgfan`en samme hvor de kommer fra.

      Ha en fin kveld selv! Jeg får vel titte innom hos deg nå, og se hva du har hatt fore i det siste 😉

    4. Anne Grethe: Takker så mye Anne Grethe, koselig ! Jeg syntes også den var hakket bedre enn de andre 🙂 Stemningen var satt, jeg bare knipset 🙂

      Ha en fin fin kveld!

    5. Helt fantastiske bilder!! herlig! synd du blir borte..men du kan jo titte innom innimellom..Tror alle kommer til å blogge mindre utover sommeren..man sitter jo ikke inne og soser så mye..så jeg også tenkte å trappe ned på innlegg..begynte i dag faktisk..hihih..hoppet over midt på dagen innlegg..for jeg også tenkte at etterhvert så blir jeg jo ikke sittende så mye på pc.. Men innimellom så må kroppen min sitte i godstolen, og da er det greit med litt pc arbeid.. Håper jeg ser deg innimellom her..og skjønner godt du tar en pause..:-) Viktigere å gjøre ting man liker og ønsker! Ha en god kveld!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk, meget hyggelig! Ja, ei herlig tid nå for mye annet, heller enn PC-liv. Kikke innom vil jeg nok gjøre fra tid til annen. Må jo se hva bloggvenner bedriver tiden med og om det skulle være noen vakre bilder, matoppskrifter, tegninger / maleri og nyttige tips / reiser m.m. Artig det 🙂

      Ha en supergod kveld !

    7. Her var det mange flotte bilder…i alle naturens fargetoner, vakre motiver og flink fotograf 🙂 Og bloggen er der for at en skal kos seg med det når det passer :)) Her er det nydelig med sol og blå himmel nå <3<3

    8. annebe: Tusen takk Annebe, meget satt pris på ! Ja, slik er det med blogg. Så kan en også “ta pause” om det er noe annet som gjerne også er koselig. Men vi treffes vel på instagram 🙂 Så leser jeg vel gjerne noen blogger her i ny og ne 🙂

      I Trøndelag kom sola, med noe bedre temperaturer i dag. Vi har hatt sol innimellom alt det andre, men det har vært så kaldt 🙂

      Kos deg i vårkvelden! 🙂

    9. Fantastiske bilder! Jeg merker også at blogging tar veldig mye tid, ofte for mye. Jeg har derfor ikke skrevet så mye selv i det siste, men bare besøkt andre. Med lysere kvelder så blir det mindre tid inne ved PC – og jeg føler egentlig at det er en skikkelig “tidstyv”. Tekstene og bildene dine vil bli savnet, men kanskje kommer du tilbake når kveldene blir mørkere igjen? Eller litt innimellom kanskje? Blogging skal føles rett og ikke som noe som tar for mye tid. For tiden får du aldri igjen 🙂

    10. margarites: Takker <3 - ligst ! Ja, tidstyv nummer en. Jeg går ikke rundt med mobilkamera og legger bildene rett ut på bloggen. Jeg drar på tur, tar bilder, legger de inn på den bærbare Acer`n min, så redigeres bilder med farge, kontrast, temperatur, beskjæres og flikkes på (retusjeres), så må bildeformatet ha riktig pixel. Dessuten skal tekst legges til, noe jeg har lett for, så det tar ikke mye tid. Men det er bildebehandlingen som tar tid. I tillegg å få kommentarer som krever svar og lese innlegg, samt legge kommentarer på andres blogger. Det tar en hel kveld for meg, uten at jeg gjør stort annet. Hver ukedag er en på jobb i tillegg. Dessuten har du noen rundt deg som synes du bruker for mye tid på dette. Så er jeg jo enig, så da blir det pauser fra dette. Vurderer å lage ren hjemmeside for foto og kunst, tegning / maling. Jeg vil nok komme med linker her 🙂

      Ha en fin fredag og god helg ! 🙂

    11. Nydelige bilder fra dine turer! Ja, du har det hekstisk skjønner jeg. Jeg blogger når jeg har lyst, og når det blir sommersol så klapper jeg ned hele datane i noen uker Man trenger litt hvile fra alt innimellom. Så er det ekstra koselig å komme tilbake ut i august og glede seg sammen med alle de andre over hva vi har opplevd i sommeren. Ja, jeg også sier ifra, så jeg ikke blir “etterlyst”! Kos deg med dine aktiviteter i helga. Vi tastes!

    12. natheless: Tusen takk, blir glad for så fin kommentar! Bruker du å ta lengre pauser også på sommers tid? Så bra! Tiden går jo så kjapt når en sitter her. Døgnet burde hatt flere timer. Ja, vi tastes vel noe enda 🙂
      Kos deg selv i helga !!!

    13. Nytter ikke å være aktiv på blogg hele sommeren for meg i hvertfall. Jeg “melder” meg av etter St.Hans og er vekk til ut i august hvert år. Aldri noe problem med det. Jeg blogger når jeg har anledning, og i stressede perioder ellers i året må jeg også droppe det. Men blogg vil jeg ha, for det er så koselig! Ha en fin helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg