24.04.16 Tur til Follafoss og mormorbesøk

I dag har vi vært i bursdag til mormor som vi kaller henne her i familien. Det er 8 mil å kjøre en vei. I morgen fyller mamma 71 år, og vi tar bursdagen en dag på forskudd. Mine to søstre kom også, så det ble koselig med gjensyn. Den ene søsteren min bor 25 mil unna i Rørvik og hun er 14 mnd. yngre enn meg. Så har vi “attpåklatten” som er 13 år yngre enn meg, og hun bor 4 mil unna meg, så vi kan treffes litt oftere. Det ble ei hyggelig stund. 

Så her kommer noen bilder fra bursdagen og også noen knips fra strekningen vi kjørte på dit. Noen ganger må jeg bare hive opp fotokamera da det plutselig er motiv langs veien med godt lys på seg, eller spesielt lys. Det kan bli gode bilder selv om bilen er i fart. Jeg så også elg på turen dit, men når kameraet ikke er innstilt ble det ingen gode bilder av elgen, bare uskarpe lyse bilder. Så var jo bilen også i fart, så ikke greit. 

På hjemveien passerte vi Beitstad i Steinkjer kommune og du verden hvor mye snø som hadde lavet ned på noen få timer. Jeg har sett i Trønderavisa på nett at flere biler har hatt problemer der med sommerdekk. Det var minst 10 centimeter snø på veien. Flere utenfor veien altså, heldigvis ingen alvorlige ulykker. Med oss gikk det også fint til tross for sommerdekk.

 


Min mamma 71 år

 


Slik blir en elg når jeg ikke har rukket å få stilt kameraet. Dessuten var bilen i fart. Men en ser det er en elg 😉

 


Ikke noe å si på serveringa når en kommer på besøk ut i Follafoss

 


Måtte avbilde denne buketten som mormor hadde plukket inn fra egen hage. Tystbast og påskelilje

 


Så ble det kaker + riskrem

 


Noen bilder fra hjemveien. Gruvetårnet i Malm

 


Virkelig vinter på Beitstad

 


Ved Egge kirke var åkrene helt fri for snø. Så bygene er lokale

 


Synes det var så flott et lys over denne gården på Røra

 


Nesten hjemme, Kværner i Verdal

#bursdag #birthday #mamma #mormor #foto #photo #bilde #picture #Follafoss #NordTrøndelag #Norge #Norway #trivelig

 

   

10 kommentarer
    1. Å så koselig mamman din ser ut ❤ Det er koselig når familien kan samles til koselig lag. Det har virkelig vært vekslende vær de siste to dagene, sol og snøvær om hverandre. Heldigvis så la ikke snøen seg her i Oslo.

    2. frodith: Smakte godt, som alltid hos mor. Er det ikke slik hos oss alle, ingen lager bedre mat en mor? ;))) Elg er det, synes nesten bildet var så uskarpt at det ble interessant. Kunst, skjønner du, he-he ;)))

    3. Så koselig! Synd du ikke fikk elgen i fokus i dag..jeg speidet etter elg i dag jeg også..men så ingen..Hadde vært så flott å få den på bildet..:-) Vi har jo masse rundt oss her..Flotte bilder!

    4. Vera Lynn: Synes du, fint å høre ! Hadde en trivelig dag i lag, Men jeg turte ikke å vise hele familien her på bloggen. De sier alltid når jeg fotograferer, skal dette ut på nettet igjen nå da. De kjenner meg, he-he 🙂 Nå får de kjenne på følelsen av å ikke bli eksponert, så får jeg sikkert høre hvordan det blir ;))) Ja, har forstått det slik som at vår og sommer lar vente på seg både her i nord og også sørover, huff så kaldt for tiden. Godt ikke snøen la seg. Her rundt oss ligger heller ikke snøen. Men den bygda vi passerte i dag, må nok slite litt framover med snøen, dessverre 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, i dag var det fotografen som feilet, modellen (elgen) var mer enn villig. Så var det mannen til fotografen som kjørte bilen, som ikke hadde tid til å stoppe, slik at tiden strakk til for å stille kameraet riktig, så bilder hadde blitt gode. Har du også vært på tur? Nå vil jeg kikke innom bloggen din.

      Ha en superfin seinkveld!

    6. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Tusen takk! Ja, jeg vet at tysbasten er giftig. Den stod tidligere i min hage, men så kom det småunger i hus her, dessuten bodde vi i byggefelt med masse barn. Da spurte jeg om min mor ville ha den, fordi hun bodde blant voksne beboere i “gata”, dessuten har de gjerde rundt eiendommen. Virkelig en vakker plante. Når den blomstrer på bar kvist, er den vakker. Så bør en ut og plukke av de bærlignende utvekstene som kommer etterhvert. Så da går det bra. Alt smakte fortreffelig som alltid hos mor 🙂 Ja, synes du ikke, he-he 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg