20.04.16 Love is in the air – Portrettfotografering med Frida og Jon Arne, del 2.

Innherred fotoklubb tok turen ut i naturen med modeller forrige søndag, den 10.04. I fra denne seansen har jeg lyst til å vise noen fotoer. Innleggene kommer i flere deler, da det er en del bilder. Akkurat klokken 12.00 fikk hvert klubbmedlem utlevert fem oppgaver. Disse var: mennesker, mønster, i fjæra, arkitektur og portrett. Deretter fikk vi omtrent fire timer iberegnet en grillstund / mat- og kaffepause, til fotografering. Tre bilder fra hvert tema skulle vi ta med på minnepenn inn i fotoklubbens vanlige klubbmøter andre tirsdag i måneden, altså den påfølgende tirsdagen. Så fikk vi sett hverandres resultater. Det var kjekt og mange fine bilder ble vist fram.

Her er noen utvalgte bilder jeg tok av et av parene den dagen.

 

Love is in the air, med Frida og Jon Arne

 


God kjemi

 

Romantisk

 

Her er reflektor brukt. unngår skygger i ansikt, og får mer lys inn i ansikt

 

Frida

 

Nusselig 

 

Drømmeblikket

 

Ingen ting å si på kontakten mellom disse to

 

Så fant jeg et rør på området. Bare jeg fra fotoklubben fikk disse bildene, he-he  🙂

 

#foto #photo #fotografi #bilde #picture #portrett #portrettfotografering #Innherredfotoklubb #fotoklubb #kjærlighet #love 

22 kommentarer
    1. Margrethe: Tusen takk! Ja, det er kjempemoro, så klart. Ikke minst ble det friluftsliv i tillegg 🙂

      Klem <3

      PS! Jeg har matpause på jobb nå, men vil kikke innom til deg senere i dag, når jeg kommer hjem fra jobb 🙂

    2. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Så gøy å høre ! Jeg har liksom ikke funnet min “knagg” enda. Så i mellomtiden er jeg “alt-fotograferende”, fra portrett, til natur, til gatefoto, og planter / blomster, liksom. Ja, bilde nummer tre er virkelig pent. Det er så artig å se unge mennesker så lykkelige 🙂

    3. Vera Lynn: Tusen takk! Ja, det føler jeg også på. Virkelig trivelige personer er paret, og lykken / forelskelsen blomstrer. Det ser en 🙂

    4. Grete: Når det er rundt 12 medlemmer som skal fotografere, fordelt på tre modelloppdrag så blir det ofte litt “køkjøring”. Jeg liker at modeller ser en annen retning enn inn i kameraet, så det er kjekt å ta bilder når de kikker inn i kameralinsa til en annen fotograf. Det blir kjedelig og for oppstilt om de kun kikker rett fram på fotografen. Så jeg synes ikke det gjør noe. Men det er opp til alle fotografer å gi instrukser på bevegelse / posering /plassering og evt. andre detaljer. Men må vente til den fotografen som ga ordre sist blir ferdig.

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Takker så mye for gode tilbakemeldinger, snille du ! Et vakkert ungt nyforelsket par i flotte omgivelser, blir alltid bra 🙂

      Ha en fin kveld !

    6. frodith: Det er bare å ordne seg med noen frivillige modeller å prøve 🙂 Mot at modellene får fine bilder tilbake kostnadsfritt, selvsagt. da stiller de mer enn gladelig opp, tror jeg 🙂

    7. Det siste bildet ble for meg så flott! Jeg tenkte på et dikt jeg skrev en gang om å krype i ditt “livsrør”
      Bildene var fine alle sammen, men det til slutt tok kaka for meg! Når man har strevd seg gjennom sin livstunell, venter kanskje kjærligheten på den andre siden?
      Jeg kryper i mitt livsrør, åler meg fram som en mark.
      Veggene, sleipe som smeltet smør.
      Gulvet er knudret som bark.
      Jeg jobber meg fram på hender og knær.
      Kryper på magen, spenner fra med mine tær.
      Vanskelig er det å komme noen vei,
      men lyset i enden lokker på meg.
      Videre må jeg, mørket er ondt.
      Kroppen verker,
      jeg blør og har vondt.
      Livstunnelen er hard og vandre.
      Jeg må gå alene,
      får ikke hjelp av andre.
      Lyset blafrer, det slukner nesten.
      Jeg er redd for å puste,
      men skal klare resten.
      Lyset gir håp om bedre tider.
      Kryp på lille venn, langs rørets sider!
      Der er det lettere feste å finne.
      Der kan jeg raskere kampen min vinne.
      Lyset nå brenner med glødende flamme.
      Kaster skygge, gir spenning der framme.
      Tunnelen bukter seg fram i berget.
      Det går opp og ned på det kan jeg sverge.
      Lyset der framme lokker og drar.
      Bak meg er mørket, jeg blir liten og rar.
      Føler meg ensom, må streve og slite.
      Gråter i avmakt, det skal du vite.
      Strever igjen, framover går det.
      Slik er livet, ja det kan jeg love!
      Slit og tårer, høyder og svakker.
      Kommer jeg gjennom så vil jeg bli vakker.
      Vakker som sommerfuglen i solens skinn.
      Klar til å reise i livet inn.
      Klar til å fly, selv om jeg aldri har lært det.
      Klar til å forstå hva livet begjærte.

    8. Iselin Renée: Tusen takk! Flinke modeller som turde å vise de forelskede følelser, gjorde susen 🙂 Da blir fotografen ivrig, he-he !

      Ha en fin søndagskveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg