16.04.16 Jeg <3 min unike sykkel

Jeg har vært så “rappkjeftet” at jeg sa ja til å være med på aksjonen; “Sykle til jobben”. Det er en landsomfattende kampanje gjennom bedriftsidretten. Ikke er jeg spesielt glad i å trimme og ikke har jeg en lettsyklet racersykkel heller. Men jeg har min herlige unike sorte damesykkel med gråe store ballongdekk. Utseende er det ingen ting å si på, og det var kjærlighet ved første blikk i butikken. Min mann spurte: “Ønsker du ikke å ha en som er lettere å sykle med enda flere gir?” Han skjønte ingen ting når jeg valgte akkurat den sykkelen. Det er noen år siden vi begge var på sykkelhandel. Min mann gikk ut av butikken med sin 21 – girs Scott sykkel og jeg gikk ut av butikken med min 3 – girs DBS damesykkel, og begge var vi fornøyde over dagens handel. Men i ettertid har jeg skjønt at den er noe tyngre å sykle enn min manns og min sønns sykkel, men så fiiiin. Jeg får alltid høre hvor fin sykkel jeg har, men det får ikke min mann høre altså. Så jeg <3 sykkelen !

Foruten å ha vært på besøk til min svigermor før i dag, har jeg vært i garasjen og funnet fram sykkelen for vårrengjøring. Jeg har vasket den og fylt luft i dekkene. På tirsdag til uken er “Sykle-til-jobben-aksjonen” i gang. Da vil jeg sykle på jobb. Det blir selvsagt ikke hver dag, da jeg har 12 km. tilsammen med returen, dessuten jobber jeg en dag på annet sted og vil trenge bilen for å forflytte meg. I denne aksjonen vil hver enkelt skrive treningsdagbok. Det er greit med gåtur, springing, lagidrett-spill, spinning, treningstudio, yoga, tungt hagearbeid  m.m. også. Alt teller i aksjonen. Er det en dag du ikke sykler til jobb kan du trene på annet vis. Tenk det, jeg har til og med lastet ned appen ENDOMONDO, for å holde styr på kilometra m.m. Vi konkurrerer innad med hverandre på arbeidsplassen. På min arbeidsplass; Leira Asylmottak er vi påmeldt fire lag med fem personer på hvert lag. På fredag hadde vi høytidelig trekking av lag under fredagskaffen. Fire lag var satt opp med ulike navn og lagledere, Leira GPS, Leira`s paragrafryttere, Leira`s koljer og Leira Daukjøtt. Jeg uttalte på forhånd at det var et lag jeg så for meg å passe i, og det var Leira daukjøtt, he-he 😉 Tror dere ikke at når det ble min tur til å trekke en lapp med et navn, hadde vi kommet til trekningen i laget Leira daukjøtt. Hvem trakk jeg, jo meg selv. Mitt navn stod på lappen. Så da er jeg kommet “hjem” :)))

Så vil tiden vise framover, men først, her er mitt vindunder:

 

A beauty  🙂

 

Se støvlaget, før vårrengjøring 🙂

 

DBS City

 

Jeg <3 min magiske sykkel

#sykkel #sykletiljobb #DBS #gir #trim #sykkeltur #jobb #humor #ironi   

14 kommentarer
    1. missmommy.blogg.no: Takk, ja ikke sant 🙂 Det blir nok ikke hver dag da. du skjønner det starter med bare oppoverbakker. Det blir bedre til returen da 😉 Det blir jo ikke rettferdig, da noen jeg konkurrerer mot bor nærmere jobben og så kommer det vel an på “utstyret” da 🙂

    2. Fin sykkel og lykke til med syklinga 🙂 Jeg sykla mye før , men vi bor oppe i bakkene så nå har jeg ikke engang sykkel…men sykling er en fin aktivitet :)) Kos deg med kvelden videre <3

    3. annebe: Takk, ja ikke sant ) Det begynner med oppoverbakker her også. Så da kan det hende jeg går og leier sykkelen. Det er bare å ordne meg god tid om morgenen. Bare, skriver jeg. Det er ikke bare, bare, da jeg er totalt B-menneske 🙂 Ja, vi får se……

      Fortsatt trivelig kveld utover !

    4. Så lenge sykkelen passer til ditt bruk, så er det det viktigste. Jeg synes sykkelen er fin og praktisk med kurv! Jeg har også sykkel – med 21 gir – men jeg bruker ca 7-9. Jeg sykler mest på sommerferie (vi drar med bil og har sykler med). Har så kort vei til jobb at det er like enkelt å gå -ca 1,5 km . Men jeg pleier å sykle til jobb litt før ferien bare for å herde rumpa til til feriesyklingen. Lykke til med prosjektet – kult navn på gruppen. Jeg heier på dere!

    5. margarites: Ja, det er jo mitt bruk da. Den har holdt seg fin, da den dessverre er alt for sjelden i bruk, er jeg redd. Men nå blir det andre tider framover. Artig å høre om ditt forhold til sykkel / sykling også 🙂 Takk for at du heier på Leira daukjøtt !!!

    6. Jeg syntes du har en flott sykkel jeg, noe i likhet dem den som jeg har selv… Min har dessverre ikke så brede dekk sånn at den er ikke noe god å sykle med på grus. Skulle ha byttet dekkene, men har ikke kommet så langt, enda!!
      Lykke til med sykle til jobben. Mente jeg leste noe på jobbens intranettsider om dette, så det blir sikker noen deltakere derfra også tenker jeg. Ikke denne damen da!!

    7. Fin sykkel ja <3
      Jeg har en herresykkel..........jeg liker å sykle noen kilometer når jeg først er i gang og jeg liker sykling 🙂 Å komme seg rundt slik og nyte fine dager og naturen er helt TOPP synes jeg 😀
      Bruk den til ditt bruk du 🙂 Det er det som er meningen med sykkel 😀
      Hehehehehe Da heier jeg på "LEIRA DAUKJØTT" !!!!!! HEIA HEIA HEIA

    8. Vera Lynn: Ja, takk, det er en unik utgave som jeg bare digger 🙂 Har du? Ja, synes de brede dekkene er stilige 🙂 Takker, trenger vel den med meg på veien mot å sykle på jobb, tenker jeg 🙂

    9. Etdiktomdagen: Har du herresykkel? Greier du å sykle på den? Jeg liker ikke herresykler jeg, blir hemmet av den stangen i mellom, blir liksom redd for ikke å få satt ned føttene fort nok. Min mann er nok en bedre trimmer enn meg på sykkel. Han tar ofte sykkelturer. Jeg bruker kun sykkelen til å forflytte meg og jeg skal fra A – Å, spesielt om jeg har tatt et glass vin, he-he! Men nå blir det andre boller !!! Takk, Leira Daukjøtt kommer til å få opp kondisen noe, vil jeg tro 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg