14.04.15 Interiør, yeeehh i dag kom deler av mitt nye servise (det var nødvendig med et skifte altså)

Jeg er ikke den som skifter ut ting i takt med tid / stiler / trender over en lav sko og er heller ikke ei som må ha spesielle merker når det gjelder interiør. Overhodet ikke opptatt av det. Når jeg ser etter noe nytt er det mer personlig smak som gjelder og selvsagt det at jeg virkelig trenger å skifte ut tingen. Inntil nå har jeg hatt et servise fra siste halvdel av 90 – tallet. Dette var er servise jeg mottok i vervepremier i en bokklubb. Jeg prøvde å verve flere for å få nettopp dette serviset fordi jeg likte det så godt. Dette serviset har jeg brukt både til hverdags og fest de aller siste årene. Men nå har jeg bare fat til ti personer pga. slitasje og knuseskader. Så det er modent for å bli hverdagsservise. Er det bursdager her i huset er vi gjerne over ti personer, og om mat skal serveres så må jeg legge til noen andre tallerkener, billigtallerkener fra IKEA. Jeg bør ha et ordentlig servise til minst femten personer. 

De siste par årene har jeg vært på utkikk etter et nytt servise, men ikke funnet et jeg liker. Jeg tar meg gjerne god tid med å bestemme meg fordi jeg regner med å ha det lenge. Men plutselig en dag kom jeg over en annonse på internett fra firmaet Firkløveren, og der var det nye serviset mitt. Endelig fant jeg det 🙂  Etter jobb i dag var jeg innom og hentet ut velkomsttilbudet fra firmaet Firkløveren, to middagstallerkener og to forrettsasjetter til femti kroner. Men jeg har ikke serviset i hendene med en gang, for nå skal jeg samle ett slikt sett hver måned framover. Selvsagt til en noe høyere pris, men det blir bra. Jeg kommer til å få serviset tilsendt med post hver måned framover. Kanskje bestiller jeg til ekstra deler innimellom.

Så glad for at jeg fant serviset “Moments”, som det kalles. Det sies i annonse at det er den svenske Hollywoodfruen, fra serien som går på TV3 Maria Montezami som står bak designet. Helt greit for meg det, så lenge jeg liker det. Egentlig så synes jeg denne Hollywoodfruen har god smak i klesstil / stylig, men med ett unntak; den gyselige lyse lebestiften hun alltid bruker på leppene. Hun ser blodfattig ut, he-he 🙂 Ikke det at jeg følger med på serien, men TV`n står gjerne på og noen ganger på TV3. I dette servisedesignet finnes det både ulike glass, lysestaker, større fat og skåler bl.a. Så det er bare å samle. Tenk, soft rosa pastellfarget dekketallerken i tillegg til disse hvite tallerkener. I min første forsendelse får jeg med gratis som ledd i velkomsttilbudet jeg benyttet fire vinglass. De var superlekre. Gå gjerne inn og sjekk:

 http://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=CX9P2WJsOV6SiEcSMzAOCoIfYDsXhis0EpZ6Sv9cCicfFgNMBCAAQAWDDnK6FzBigAYPF3dsDyAEBqQJlB6MwvHyAPqoEKk_QzqowqokXE9sgKEebNXk_VL3utdyy-urKI9Bovh7JOS1BuvSa0S46pIgGAYAH5bqiJJAHA6gHpr4b2AcB&ohost=www.google.no&cid=CAASIuRoz1GkSMZ_7h7wrmvWMu2sLGtR6hcYN_cSaWkQMKDJyMs&sig=AOD64_0Gp8ASkkrxQdLx9Iw7RVOR353cmA&clui=0&q=&ved=0ahUKEwjz3vuOqozMAhXqbZoKHai8CrIQ0QwIGQ&adurl=http://www.firkloveren.no/redirect.php%3Fnetwork%3DAW%26campaigncode%3D90019593%26destination%3D/tilbud

 

Er det ikke nydelig?

 

Serviset moment fra Firkløveren

 

Her står det jaggu Fyrklövern, svensk

 

Nærbilde av middagstallerken

 

Skifter du ofte servise?

 

#interiør #interior #hjem #home #bolig #spise #middag #boligplussminstil #boligpluss #rom123 #servise #firkløveren #glass #tallerken

12 kommentarer
    1. DET så faktisk helt nydelig ut! Jeg har bare fra ikea, og noe jeg arvet av mamma..Har noen flotte, men de er alt for store og tunge..og grove..Så disse kunne jeg lett ha ønsket meg! Men jeg tar mage sjeldent rå til slike ting! Men en dag!! 🙂 Da skal jeg huske på disse..Takk for tips! og Gratulerer!

    2. Nei, jeg bytter ikke service ofte… Jeg byttet for 11 år siden til et pent hvitt service med frikant med gullfarge ytterst. Det kjøpte jeg hos EuroPris til under 500,- Da fulgte det med 6 av middagstallerkner og dype talerkner, salt og pepperbøsse, sausemugge, og et serveringsfat. Det er like fint enda, så da bruker jeg det en stund til :o))

    3. Det var fint..liker også enkle ting som en kan variere ulike farger til 🙂 Var mer opptatt av å fornye slikt da jeg var yngre..nå blir det mer til at jeg kjøper nytt om det trengs..selv om vi har mer penger nå en da vi var unge…Finn krystallglass samla vi på i mange år ..og fikk til bursdager o.l..nå har vi det vi trenger av det..men moro å ha noe som koster litt mer også :)) Du blir nok fornøyd med dette tenker jeg :)) Kos deg med dagen videre <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Sikkert fine de også. Arvegods er jo gull da. Men slik det ligger an i min familie så tror jeg de fleste arveserviser kun har omtrent åtte brukbare tallerkner igjen som ikke har for mange hakk og merker. Det er litt lite. Så nå koster jeg på meg dette. Det jeg fikk i vervepremie i bokklubb på nittitallet var jo gratis, he-he 😉

    5. Vera Lynn: Nei, det er vel ikke vanlig å bytte så ofte. Jeg har jo hatt mitt gamle siden midten av 90-tallet. Heldig om en finner noe en liker. Jeg kjøpte ett kaffeservise i hvitt med sølv dekor rundt kanten for ca. 10 år siden. Det var bare så dumt at jeg ikke kjøpte middagsservise samtidig den gangen. Fordi det likte jeg godt. Når det forrige serviset jeg hadde nesten ikke kostet noe, så kan en vel være litt råflott nå, dessuten kommer jeg antageligvis til å ha det til jeg blir gammel og dør, he-he 😉

    6. annebe: Synes du? Hyggelig ! Ja, det er jo klassisk og lite glorete, som jeg liker det. Jeg trengte virkelig et nytt nå. Dette vil koste noe, men regner med at dette serviset kanskje er det siste jeg eier i min levetid på jorden, he-he 😉

      Kos deg med dagen du også !

      PS! Jeg forberedte dette innlegget i går, så sendte jeg det mens jeg var på jobb tidligere i dag. Nå først fikk jeg til å svare på deres kommentarer 🙂

    7. Margrethe Hjertaas: Tusen takk for tommelen! Så fint du likte det. Jo, jeg tror nok det faller i smak hos de fleste da det er stilrent 🙂

      Ha en fin kveld videre !

    8. Dette så veldig fint ut! Jeg har hatt mine serviser lenge (siden vi giftet oss i -87 og det begynner jo å bli noen år siden) Har ofte tenkt at de skulle skiftes ut, men det tar tid som du sieråfinne et som man vil ha lenge. Designer spiller ingen rolle bare jeg liker det. Dette ser ut til at du kan være glad i lenge 🙂

    9. margarites: Takk, da er vi enige om det 🙂 Ja, et servise har jo lang levetid om en behandler det fint. Hyggelig å ha et minne en tar fram ofte fra selveste bryllupsdagen. Legger en litt penger i det øker nok kvaliteten og holdbarhetstiden på det også. Ja en bør like det, det er sikkert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg