28.03.16. Hotellet vårt på Cuba, Iberostar Varadero, del 2. Strandliv

Jeg satte inn lammelåret i stekovnen på langtidssteking for omtrent tre timer siden, nå har jeg guffet opp temperaturen, så nå blir det straks mat. Nå skal jeg sende del to fra hotellet som jeg har jobbet med mens lammesteka har godgjort seg. Været ute med den sure vinden gjør ikke til at en får lyst til å dra på tur. Slik har det vært i påska fra og med skjærtorsdag, grått og trist. Det er først på skjærtorsdag at selve påska begynner, slik har det alltid vært 🙂 I dag gikk jeg ned i fryseren med pakken med gilde grillpølser + pølsebrød som har ligget i kjøleskap værfast, he-he 😉 Ikke artig å sitte ute å grille pølser og fryse.

I dag på bloggen i andre delen av innlegget om hotellet Iberostar Varadero er det strandliv på bloggen. Utrolig herlig å ligge her på stranden, med karibiske lette vinder i håret. Jeg leste ut flere gode bøker på tur. Men med en gang det var noe spennende som skjedde eller et godt fotomotiv dukket opp på stranda, var aldri kameraet langt unna. Alle bilder er selvtatte her på bloggen, så skriver jeg litt under hvert bilde.

 

STRANDLIV :

 

Fuglebesøk….jo det var noen som hadde noen smuler med mat

 

Lange hvite strender

 

Grønt flagg liker vi

 

Da blir det aktivitet på stranda og sjøen

 

Seiling i rolig farvann

 

Tråbåter

 

Lek i sanden

 

Godt for både store og små, og de med vinger

 

Så kan havet vise seg fra annen side også

 

Rødt flagg inviterer ikke til badeliv, men da kan en gå langtur ved stranden med fotoapparat

 

Bølger

 

Ved rødt flagg stod alle båter på stranda

 

Friskt med spasertur

 

Slike gelefisker / maneter eller her portugisisk krigsskip var skylt opp på stranda, den dagen med mye vind. Prøvde å unngå å tråkke på den da. En dag hang det plakat opp om at en måtte utvise forsiktighet, da slike var observerte. Var ikke ivrig på å bade den dagen, så stod over. Men de andre dagene var jeg ute i sjøen mine vante to badeturer pr. dag 🙂

 

Fint på stranda, pelikaner svever over

 

Så kommer “pelikanmannen” med sin bøtte med småfisk + sigar i munnviken, da ble det liv på alle fotografer. Mannen endte opp med mye drinks 🙂 Vinn-vinn-situasjon 🙂

 

Artige dyr / fugler. En hannfugl i sjøen og to hunner på land

 

Staskar

 

Ikke ukjent syn på stranda

 

Annet fugleliv også

 

En liten tass forfølges av fugler

 

Med noen matsmuler i hånda blir en omsvermet

 

Gult flagg er OK

 

Flott å få fin sand og liten vannsprut om tærne

 

Blått hav og hvite strender

 

Herlig !

 

Vakkert !!!

 

Det synes den stranda hvalen også, he-he 🙂

 

Jeg gikk langtur i alle retninger på stranda den dagen det blåste som verst. Nabohotellet hadde denne fine paviljongen ved sjøen. Men bare trasig lavaberg nedenfor mot sjøen. Vanskelig å bade her, men fint 🙂

 

#reise #travel #reisebrev #Varadero #Cuba #strand #beach #strandliv #bade #svømme #swimming #sand #fugler #fugl #birds #lek  

 

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. frodith: Takker! Det er nok pelikaner, noe annet vet jeg i alle fall.ikke. Ja, artige fugler å se på, men en må nesten dukke når de kommer som prosjektiler fra høyden og ned til vannflata, dukker og går opp igjen med fisk i nebbet. Herlig !

      PS! Nå har jeg vært på korøvelse i kveld

    2. Men er den gelefisken, eller hva det nå var, farlig? Typ giftig, eller brenner de som maneiter, eller noe?
      Åhh, Pelikaner- de er jo så fine <3 Mang flotte bilder av strandlivet 😀

    3. Elin Slåen: Takk! Du dør ikke av skader påført ved denne manetens tenntakler, men det svir noe “jæ….lig” 🙂 Så en bør helst unngå den ! Ja, pelikanene er artige store fugler 🙂 Mye å oppleve på stranda også 🙂

    4. Elin Slåen: Jeg ser i ettertid at den setningen som jeg skulle rette opp, nok kom feil ut likevel. Nå vil jeg rette opp igjen. Nei, jeg stod over bading den dagen, he-he 🙂

    5. Travelust: Takk for det ! jeg kan gjerne følge deres blogg, fordi stoff om reiser fenger meg 🙂 det kommer flere reisebrev herfra også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg