31.01.16. En særdeles vakker dag i Levanger, flere fotoer verdt å se / reisebrev

I dag har jeg vært ute med mitt Nikon D5300 og delvis også benyttet min tamron 18 – 270 mm linse. For en flott ettermiddag og lav januarsol på januars siste dag. Jeg var heldig og fikk utrolig mange flotte bilder av min hjemkommune. Først dro jeg inn til sentrum av Levanger og Sundet i Levanger. Her er det utrolig nydelig. Så dro jeg videre sørover til Alstadhaug hvor en flott kirke ligger (forøvrig den kirken jeg giftet meg i) og videre oppholdt jeg meg i Skogn som også befinner seg innenfor Levangers kommunegrenser. Dette kan også fungere som et reisebrev.

                                                                                                                                                           Du er velkommen, ta turen !!!

 

Her vil jeg vise fram hjemkommunen fra sin fineste side. Jeg skriver litt over hvert bilde

 

Her ser vi fra selve sentrum av Levanger. Hvor Sjøparken, Dampskipsbrygga og gjestehavna befinner seg. Nydelig speiling i dag

Før ferga går ut

Fra fergeleiet og inn

Mye ny bebyggelse de seneste år rundt Sundet

Tatt med tamronlinse fra kaia på Levanger

Flott i januarsola

Den vakre trehusbebyggelsen

Hest og slede. Levanger har hest i kommunevåpenet. Gitt i gave av Levanger Vel. Den står også ved Sjøparken

Ferga på vei ut Sundet til Ytterøy

Sjøparken med skulpturer. Her kan konserter m.m. avholdes

Gjestebrygga og dampskipsbrygga (sistnevnte kan leies for festlige anledninger)

Fra trehusbebyggelsen i Levanger

Fiskebåt til kai

Ender svømmer rundt

Sundet i Levanger

Fint i ettermiddagssola

På Nesset-siden

Gjestehavna i Levanger

Vakre hjem på Levanger ved Sundet

Levanger stadionpark. Her kan alle utfolde seg. Enten i skateparken på sommers tid eller på skøyter på vinters tid. Litt for enhver smak, midt i byen

Alèen av trær opp til kirka

Alstadhaug prestegård


Alstadhaug kirke

Norske Skog i Skogn

Nydelig i sjøen

Støre gård på toppen, Jonas Gahr Støre har aner til gården

Nydelig himmel og omgivelser på Støreshøgda

Gård på Støreshøgda

Vakker trerekke på Skogn

 

#foto #photo #fotografering #bilde #picture #bilder #pictures #picoftheday #natur #nature #sol #sun #himmel #sky #vær #weather #Levanger #NordTrøndelag #Norge #Norway #triveligstiTrøndelag #vakkert #beautyful 

 

Oppfordringa bør bli, ta med kamera ut på tur !!!

6 kommentarer
    1. Tove Wade: Tusen takk! Det var jo så fint i sollyset på januars siste dag. Så måtte ta meg rundt i Levanger på jakt etter de gode fotomotiv 🙂

    2. Artig å bli litt kjent i hjemkommunen din, flott natur og mange spennende motiver 🙂 Du er flink til å ta bra bilder :))) Vakkert med snøen..men i morgen er det februar og et skritt nærmere vår :)) God natt :))

    3. annebe: Takker for hyggelig kommentar! Ja, Levanger ruler, så har det jo mottoet “Triveligst i Trøndelag” også. Det kan du vel se, he-he 🙂 Fikk litt snø natt til i dag, men bare bittelitt. Akkurat passe. Ja, åren er her før en rekker å sukke for seg 😉 God natt til deg også !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg