12.12.15. Julebakst med radio og julesanger, næææhhhhh nå ble det julestemning

I dag har jeg tilbragt hele dagen ved kjøkkenbenken. Så koselig å bake til jul med radioen på. Svitsjet over på NRK P1 +, der var det flust opp med julesanger. Mange julesanger jeg kjenner til og har selv sunget i kor. Så trivelig å synge med. Baksten går som en drøm, og mange sorter ble til. Jeg bakte silkekaker eller også kalt sjakkruter, kokosmakroner, havreflarn og colakaker / brune pinner. på sistnevnte gjorde jeg egen vri med både sirup og litt kakao i. I colakaker skal det være sirup, men jeg synes de blir så lyse, så i år hadde jeg litt kakao i. Det skal jo være kakao i brune pinner, så i år ble det en mellomting mellom de to, ikke at det gjorde kakene kleinere for det. Hvis dere tror jeg ga meg ved fire sorter, nei da, måtte jo prøve Sara Bernhardt  i langpanne med suksesskrem.

 

Fire sorter julekaker: silkekaker / sjakkruter, havreflarn, colapinner / brune pinner, kokosmakroner 

NRK P1 +

Oppskriftsboken min er hjemmelaget, kjøpt på julemesse

Første oppskrift i boka, skrevet inn året etter at jeg fikk boka. Det ble tomatsild

Colapinner / brune pinner blir best med litt perlesukker og mandelstrø på, synes jeg, så ser de lekrere ut

Jeg har en bok hvor jeg har skrevet ned oppskrifter

Colapinner / brune pinner

Kokosmakroner er så godt

Kokosmakroner

Utrolig hvor lite som skal til, de flyter veldig utover ved steking

Havreflarn

Maler mandler til Sara Berhardt for hånd

Fire kakebokser fylt + en stor langpannekake, Sara Bernhardt med suksessfyll med sjokolade på toppen. Den skal deles i fire stykker og fryses

#bake #baking #julebakst #jul #christmas #silkekaker #sjakkruter #havreflarn #kokosmakroner #colapinner #Sarabernhardt #brunepinner #julesanger #christmascarol

 

Nå et glass rødvin, ha fortsatt en fin helg !!!

6 kommentarer
    1. Her var det mye lekre kaker:) Så flink og effektiv du har vært 🙂 Ønsker deg en herlig søndag, den tredje i advent og luciadag i samme slengen:)

    2. Her var det mye gode kaker og det hørtes ut som du hadde en hyggelig dag på kjøkkenet også :)) Har bare bakt ett slag i år jeg..blir ikke flere heller, spiser så lite kaker her i huset..men det er mange gode slag :)) Koselige bilder som gir god førjulsstemning her :)) Jeg skrev forresten en kommentar i forrige innlegget også…i tilfelle du ikke har sett den ….
      Kos deg med dagen videre <3<3

    3. birdbay: Takker så mye, ja bør ha litt, men spiser langt i fra alle selv. Jeg tok ikke så masse pauser akkurat, og da går det fort. Takk i lige måde. I dag har jeg heller ikke sittet på rumpa, vært på teaterøvelse fra 12.00 til 18.30. Holder på med musikal til jul.

    4. annebe: Ja, ikke sant, takk! det er hyggelig med julemusikk på radioen. Skulle ikke ha bakt mer enn et slag jeg heller Slekt og familie bor langt unna, og i disse travle tider blir det mindre besøk rundt omkring. En ting vet jeg og det er at det ikke er jeg som skal spise opp dette. Jeg bruker å ta med på jobb, eller til en av forestillingene med teaterlaget i mellomjula. Vi trenger litt energi “backstage”, så det kommer godt med.

      I dag har jeg vært på øvelse med teaterlaget fra 12.00 – 18.30, ble servert ett varmtmåltid, så tok vi noen kaffepauser, så tiden går fort. God natt og ha en toppers ny uke i morgen !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg