08.12.15. Min flotte unge søster er blitt 50 år og vi feiret i helga :)

Min unge flotte søster ble 50 år den 04.12. og vi feiret henne hjemme hos dem på lørdag. Min søster bor ute ved kysten i Rørvik i Vikna kommune, Nord-Trøndelag, nærmere bestemt ute på lille Lauvøya. Både jeg og min familie + min yngste søster og mamma + pappa trosset det eksteme uværet Synne og la ut i bil de 25 mil en vei for å feire søstra. Nå høres jeg faktisk ut som “Tore på sporet” for de som kjenner til han, he-he 🙂

Det ble et hyggelig selskap med mye godt på koldtbordet som min søster hadde laget, og et trivelig todagers samvær, med familie og nære venner av min søster. Da vi skulle over den store broen inn til Rørvik varslet en skjerm om 20 m / s. med vind, men heldigvis var ikke broen stengt. Ute under selskapet og den påfølgende dag blåste det mye, og det lynte og tordnet i tillegg. Men vi beholdt strømmen til tross for enkelte blinker med de elektriske lysene i løpet av oppholdet

Nei, nok om det:

                               

La meg få presentere min 14 måneder yngre flotte søster og jubilant

 


 

Det ble nok mat med kalkun, spekemat, aspique og ulike tilberedte lakser m.m. Lekkert 🙂


 

Kveldens yngste deltaker, noen venner deltok med nesten nyfødt baby + mine to tantebarn; Oskar og Sanna


 

Her kommer min lillesøster med varm julegløgg som velkomsthilsen


 

Godt selskap, dette rett etter ankomst


 

Min søster med eldstemann som ble 30 år i oktober

Søster Anne Grethe med tenåringsdatter og tantegull Sanna 


 

Mens vi venter på de andre gjestene

Tantegull Oskar ved “restelunsj” dagen etter


 

Ble tatt masse bilder først i selskapet

Ved bursdagskaka

Utsikt fra kjøkkenvindu, ekstemværet Synne holdt seg ganske i ro på formiddagen etter selskapet, bare et og annet lysglimt og brakende torden. Men hvem bryr seg når vi hadde det så kjekt 🙂

#bursdag #birthday #søster #50år #Lauvøya #Rørvik #Vikna #NordTrøndelag #trivelig 

 

7 kommentarer
    1. Mye feiring av runde tall på dere om dagen…gratulerer til den fine søsteren din også :)) Mye god mat og pent kledde mennesker ..julepynta og koselig kjøkken også :)) Og naturbildet var nydelig ..
      Nå er jeg trøtt..har vært å bakt serinakaker med eldste sønn i dag..det blir nok årets julebakst på meg :)) Nattaklem og fin morgendag <3

    2. http://hevhodet.blogg.no/: Takk, takk, hyggelig ! Ja, hadde det meget kjekt. Her nytes førjulstiden. Bare blogget etter arbeid i dag, noe annet har jeg ikke orket 😉 Jul blir det, helt sikkert !
      Får kikke innom bloggen din og se om du koser deg i førjulstida, fordi det bør en sette av tid til 🙂

    3. Har vært mye bursdagsfeiringer hos dere da:) Koselige bilder atter en gang:) Her var det mye lekkert:) Det nederste bilde var helt fantastisk vakkert:) Ha en strålende dag:)

    4. birdbay: Ja, det har gått slag i slag i det siste, men artig det! Ja, tusentakk, lyset var så fint da jeg tok bildet, så da ble fargene ute spesielle. Takk, ha en strålende dag selv !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg