08.12.15. Min kjekke pappa er blitt 80 år, familietreff

Like før  jul har vi det gående i min familie med masse bursdagsfeiringer. Det starter litt ut i november med min svigermor, så min far + tantegutt + svoger på samme helg og så min søster helga etter.

Dette blogginnlegget er viet min fars store dag. Min kjekke pappa ble hele 80 år den 28.11. og vi feiret dagen hans sammen med nesten hele nærfamilien i hjemmet, Follafoss. Med aldeles nydelig lammestek, multekrem, kaker og kaffe med mammas signatur, ble stunden trivelig. Ikke minst artig ble det med samling rundt det gamle hjemmelagede “kulespillet”. Jeg husker hvordan vi lekte med dette, populært da som nå for både store og små. Nei, det går aldri av moten.

Min far hadde en super markering av dagen. Jeg tror han fikk gaver han likte; noen nyttige, andre flotte og noen litt mer frekke, det vil en se ut av bilder nedenfor. Jeg synes min pappa er sprek for alderen, ikke alltid at han selv i stemmer dette, men, men, han hadde nok ønsket å være enda bedre i form, antageligvis. Han kjører enda bil og er på turer ut i naturen. Fisking til sjøs med båten sin gjør han ikke like ofte som før, men er da ute en og annen gang. Så fisker han gjerne på is og ved sjø / vann ellers, bare det ikke er i for ulendt terreng. Han var også på familiehytten vår nå seinhøstes, men sier at han måtte ta oftere pauser enn ellers. Hytta ligger høyt til fjells og fra parkeringsplassen hvor bilen parkeres, så er det gåtur i myrterreng rett opp i 2 – 3 km. Litt bedre er det etter at stien litt opp i terrenget ble utbedret ved dugnad, men synes han er tøff jeg.

 

La ut dette bildet av en av gavene til pappa først her, bare for å øke seertall, he-he 😉 Det er jo mange bloggere som er opptatt av silikon og pupper, og det gir lesere av bloggen, antageligvis. Dette er to gode oster som nabodame kom med i anledning pappas dag. Men i denne innpakningen, med litt rød neglelakk utenpå plastikken, ser en noe annet en ost 😉 

 

Ost altså, kjøpt i utlandet  :)))

 

Jubilanten. Han liker ikke godt å bli avbildet, så jeg var heldig med dette bildet (ser litt skeptisk ut, men, men, det får gå)

 

Nesten hele nærfamilien samlet, min søster med sin nye samboer + bonussønn, hennes to gutter, min mann og yngste sønn, mamma og pappa, alle samlet rundt middagsbordet

 

Pappa ved kakebordet

Gavebord

 

 

Blomsterprakt

 

Trivsel rundt det gamle hjemmelagede kulespillet. Er ikke sikker, men enten min oldefar eller farfar som har laget det

Nærbilde av spillet, det står påført med håndskrift poengantall en kan få ved å treffe de ulike områder, innrammet med små spikre og hvor kulen legger seg til ro. De nymotens kulespill har gjene en spiralfjær som kulen skytes ut fra når en trekker i den.  Ungene + noen voksne var også ut en tur under besøket og lekte i barnehagen som er nærmeste nabo til mine foreldres hus.  

Her er kanskje barnebarnet som er mest lik morfar som han var da han var like liten, August og 80-åringen

#bursdag #birthday #80år #jubileum #jubilant #bursdagsfeiring #trivelig

 

 

6 kommentarer
    1. Så koselig:) Gratulerer masse med pappaen:) Haha og for en fantastisk gave:) Litt moro må en jo ha når en blir 80:) Jammen så han sprek ut for alderen også:) Ønsker deg en fortsatt flott kveld:)

    2. Hei på deg 🙂 Lenge siden. Så utrolig ung faren din så ut 🙂 Og det selskapet så koselig ut, må si det var en fin gave han fikk 😀 he-he

    3. frodith: Ja, har hatt litt “sperrer” i det siste, og så har nok heller ikke tiden strukket helt til. Ja, takk, vi hadde en utrolig flott dag alle sammen, rundt vår “unge jubilant” 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg