16.11.15 Tegning får plass på hobbybasis

Jeg har i det siste blitt inspirert av kunstnerne Björg Thorhallsdottir og Kjersti Munkejord Lamb. Prøver å finne min egen “søte”, men tøffe jente. Jeg har jo tidligere malt ballerinaer / danserinner i akvarellmaling og synes jeg like godt kan fortsette i det sporet. Det har jeg gjort. Liker så godt bevegelser i dans. Det blir liksom mer liv over figurene. Dette er bare de første skisser, men satt i ramme, som egentlig ikke passer inn. Bare satt de i ramme i anledning fotografering av de. Jeg ser at tekst i bildet bør justeres mer inn i bildet blant annet. Jeg synes nesten det er artigere å tegne enn å male. Som tekst i bildene mine har jeg funnet sitater som har med dans å gjøre. Det finnes uttallige, så det blir nok flere slike tegninger med tekst. Kanskje får jeg laget små kort etter hvert, også julekort. Men ikke dette året. neste år kanskje 🙂  Vi får se, he-he !

Håper du liker disse ?

 

Beklager blitzlys i bildet

 

 

 

#tegning #drawing #painting #danserinne #dancer #ballerina #dancing #bilde #picture #kort #cards #tekst #text #ord #word #sitater #kreativitet #creativity #bevegelse #motion #lidenskap #passion

 

14 kommentarer

Siste innlegg