18.10.15. Årets TV-aksjon meget viktig !

Jeg sitter og nyter livet i mitt vante sofahjørnet i skarp kontrast til det livet mange der ute i den store verden lever. I dag går årets TV-aksjon av stabelen. Det er penger og profitt som styrer alt i denne verdenen. Jeg tror ikke folk får øynene opp for at vi virkelig ødelegger den kloden vi lever på før folk ligger nede og snapper etter luft. Hva med å tenke langsiktig for en gangs skyld? Hvordan forebygge? De med makt og rikdom, bør se et liv utover penger / makt / profitt. Jeg forstår faktisk ikke at det går an å være så skruppelløse. Et enkelt tre trenger faktisk mange år på å vokse seg stort, hva med å plante et nytt, om du tar ett? Når en tenker på hvor viktig regnskogen er for hele det globale økosystemet, vern av dyre- og plantearter og for stabilisering av klimaet, så er det helt utover min fatteevne at folk kan bli så kyniske at de ødelegger det. Dessuten får de innfødte / indianere et stadig mindre område å være på, så deres livsgrunnlag blir også forringet, og vil kanskje være borte om litt. Jeg velger å tro at det meste kommer av uvitenhet heller enn ene alene å tjene mest mulig penger. Derfor er det informasjonsarbeidet som gjøres og den støtte vi kan bidra med meget viktig, så jeg håper folk har gitt penger så de “kjenner det på pungen” i dag. Det har vi her i huset  🙂

 

Jeg velger å la noen fotografier av høstfargede bjørk i fra Stiklestadalèen tatt i dag, representere trær generelt   🙂

 

 

#foto #photo #fotografier #photography #bilde #picture #picoftheday #Nikon #bjørkealle #Stiklestad #Verdal #Norge #Norway #høst #autumn #vakkert #beautyful

 

8 kommentarer
    1. Skal gi ..viktige saker ja 🙂 ..vi var på bursdag da bøssebærerne var her ..men det hang lapp på døra vår :)) De bildene var vakre og ga en fin ro 🙂 Ha en fin kveld og fin kommende uke <3<3

    2. Jeg er så enig med deg, årets TV-aksjon er veldig bra. Vi må redde regnskogen! Det er helt vilt at regnskogens areal er halvert – bare siden krigen. Dessverre var jeg ikke hjemme før nå i dag, og har ikke funnet noen lapp… Så kanskje de ikke har vært her ennå. 🙂

    3. Lillian: Ja, utrolig at vi ikke kan gjøre mer, men alle bidrag i dag monner. Det finnes sikkert et telefonnummer du kan ringe å via dette gi penger, så ikke for seint enda 🙂

      Ha en super uke ! <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg