04.10.15. Oppsummering av helga; trivelig :)

Egentlig begynte forberedelse til helga på torsdag. Torsdag ble viet handling, baking og annen pussel i hjemmet. Det er deilig med alt som er unnagjort. Så også høstens bursdager. På fredag slo vi to bursdager sammen, min manns og min bursdag. Det er jo bare dumt å feire to dager når det bare er 15 dager i mellom bursdager. Egentlig kaller vi det ikke feire heller, fordi det høres for storslagent ut i vår alder, ikke var det runddager heller. Vi markerte våre bursdager med familien på fredag. Jeg liker meget godt å bake, spesielt det å pynte synes jeg er digg. Så ikke noe stress det. Ja, her serveres ikke bare en kake. Lar gjester ha litt å velge i. I kveld har min sønn hatt gjester i form av en kameratgjeng, og det gikk heldigvis unna litt av de kaker som ennå ikke er spist. 

På lørdags formiddag mellom klokken 10.00 – 14.00 var det sangøvelse på teaterloftet på Verdal Ja, nå er en så vidt begynt med forberedelser til årets oppsetning i Verdal Teaterlag. Vinsjan på kaia, musikal basert på DDE`s musikk, var så populært ved oppsetning i fjor i jula + jan. / feb. at det blir satt opp i år også. Artig å være i gang igjen. Jeg vurderte også som mange andre om jeg skulle være med en sesong til, men kom til det at det er jo sååååå god trim, at jeg ikke kunne la det gå i fra meg. Så er det en slik form for trim som jeg faktisk synes er morsomt å bedrive. Med trim så mener jeg det å varme opp med springing i flere runder med øvelser forkant av sangøvelse, det er oppvarming. Funker meget godt. Så blir det jo dans og dansetrening. Ellers er jo hver kveld det framføres en god liten treningsøkt. Herlig !

I god tid før klokken 19.00 på lørdag var vi på plass for å feire 40 årsdag ovenfor Klæbu (Sør – Trøndelag), ved Selbusjøen, i Gjenvollhytta. Det var slekt på mannen min sin side som hadde valgt å feire bursdag her. Ikke så rart da Rune bor på Klæbu til vanlig. Egentlig er han fra Skogn i utgangspunktet, men har bosatt seg i Sør – Trøndelag, Klæbu ligger like ved Trondheim. Det ble en meget trivelig kveld med mye god mat og drikke. Det var ordnet slik at en kunne overnatte og det gjorde jubilanten + kameratgjeng. Vi kom hjem klokken 04.00 på natta. Det var min mann som kjørte, så hadde vi også to andre passasjerer med til Skogn. Alt i alt et hyggelig lag 🙂

I dag har jeg vært ute med fotoapparatet. Tok bilen og kjørte opp til Huldervannet som ligger på turen opp til Vulusjøen, i 14.00 – tiden. Her er det så vakkert.  Jeg har ikke gått så langt, men var ute i flere timer alene. Min mann og jeg er blitt så gamle at vi godt kan gjøre ting hver for oss, og trives med det. Det er viktig å ha “alenetid”, he-he 🙂

 

Bakst til bursdag på fredag 

 

Sjokoladekake, prøvde ny oppskrift

 

Ostekake, oppskrift jeg har brukt i mange år. Det som er vanskelig er å få kaker fra underlaget, bakepapir og kakeform. her ble det noen smuler i forsøket

Eplekake med vaniljekrem, den ble supergod

Muffins

Is til varm eplekake selvfølgelig

Sjokolademoussè med vaniljesaus på nytt vis, som dessert

     

#baking #kaker #cakes #mat #food #matlaging #cooking #bursdag #birthday #dessert #smaksfull #tasteful 

7 kommentarer
    1. Åh, det så utrolig godt ut! NAM. Ta gjerne en tur innom min blogg også, da hadde jeg blitt glad 🙂 Ønsker deg en strålende mandag videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg