22.09.15. Et foto for dagen og det i en travel hverdag

Hvor blir det av dagene? Jeg rekker ikke å henge med i svingene snart. Det er som om tiden løper 100 meter på 9 blank, he-he 🙂 Har jeg mye å gjøre? Men tyr jeg til Fjordlands middager for det, liksom……nei ! Etter en travel dag på jobb, gjorde jeg først unna en aldri så liten mathandel. Et nødvendig ærend i hverdagen. I år har jeg ikke kommet meg ut i skogen for å sikre den rørte tyttebæra, som vi liker å finne i fryseren. Så jeg slang like godt med meg tre bokser med kjøpetyttebær på handleturen. Så tyttebæra rørte jeg sammen etter å ha fordøyd hjemmelaget middag. Ikke det mest avanserte måltidet middag, men vi hadde da både poteter og gulrøtter til ostesnitzelen, sistnevnte ikke hjemmelaget. Det ble hele seks passe store bokser med rørt tyttebær, av de tre boksene med kjøpetyttebær. Så vi har da noe til kjøttkaker / ribba framover. Kan hende kjøper jeg noen bokser til. Meget raskt og effektivt, og jeg har ikke det minste dårlig samvittighet for å ikke ha høstet selv fra naturen. Noen må jo kjøpe det andre plukker også !

I kveld velger jeg meg et foto fra sommerens tur til Lofoten. Dette bildet er tatt i Svolvær og på den dagen bildet ble tatt  ser dere stemningen, i sterk lavthengende tåke. Så kom det en ensom fugl flyvende, så bra for den ivrige amatørfotografen.

 

#foto #photo #fotografi #photography #bilde #picture #picoftheday #natur #nature #fugl #bird #fjell #mountain #tåke #fog  #Lofoten #Svolvær #Norge #Norway #vakkert #beautyful  

6 kommentarer
    1. Margrethe: Ja, ikke sant 😉 Tusen takk, ja stemningen i bildet sier sitt. Men synes det er tøft med fjell og tåke, og da i svart- / hvittbilder

    2. Wendy: Tusen takk! Ser sikkert grått og dystert ut for de fleste. Jeg liker slike tåkebilder, og da gjerne i sort / hvitt. fuglen som kom var et pluss 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg