10.09.15. Vakkert på morgentur i Trøndelag

I dag har vi en aldeles nydelig dag her i Trøndelag. Fra morgenen har vi lett dis liggende nede enkelte steder. Når en i tillegg har sol, så blir dette sammen en nærmest magisk stemning. For et par dager siden avtalte jeg tur med en venninne i nabolaget. I og med at hun jobber på ettermiddagen, så måtte det skje fra morgenen. Jeg er for tiden 14 dager sykmeldt, uten at jeg vil legge ut detaljer om hva som feiler meg. Så da har jeg dagene fri. Jeg vet hvordan jeg føler meg, men har ingen diagnose, men er under utredning, kan en si. 

Jeg begynte dagen med steking av vafler. Til turen stilte jeg med vafler og venninnen stilte med kaffe m.m. Fikk gått meg svett i oppoverbakker før jeg møtte turkompisen. Det var jaggu bra, da jeg bruker å pese og puste fra start. Men når jeg blir varm går det bedre, og en kan faktisk føre en samtale, selv om en går fort på tur. Det ble en alle tiders formiddagstur. Med sol over TRIVELIGE TRØNDELAG og nydelig utsikt   🙂

 

Bildene får tale

 

Her et bilde før turen startet fra min terasse, dis og sol over Kværner på Verdal, så kom det en båt

Her fra Børsåsen, nydelig utsikt over Levanger. Ser idyllisk ut med kyr i forkant. Så bra for fotografen at de stilte seg akkurat der

Et utsnitt av Levanger fra Børsåsen. Norske Skog med røyken i bakerst

Det blir det samme som i går til middags her. Så mye spaghetti med saus igjen, også til i dag. Lunsjkarbonader med gulrot, erter og mais i, smaker jo godt

 

#tur #trip #utendørs #outdoors #friluftsliv #morgen #natur #nature #skog #forrest #høyde #ås #hill #Trøndelag #Verdal #Levanger #Børsåsen #kaffe #coffee #vaffel #waffle #vakker #beautyful  

6 kommentarer

Siste innlegg