22.07.15. Vært ute i hagen en tur :)

Jeg gikk ut i hagen for å henge i hop peonbusken litt tettere ved å sette et stativ rundt den. Den har nettopp begynt og blomstre. En er nødt til å støtte den litt opp pga. ellers vil peonrosene henge ned til bakken etter hvert, fordi stenglene ikke greier å bære tyngden av blomsten. Fotoapparatet fikk lufte seg også, så da ble det noen bilder igjen da 🙂 Slik er det med meg, liker å fotografere kjempegodt. Så da er fotoapparatet med meg på det meste. Tok etterpå en runde for å inspisere, he-he 🙂 Jeg liker godt å ta hjem antikke / eldre saker å flette det inn i hagelandskapet. Jeg synes det virker sjarmerende 🙂

 

Her er bilder fra min lille inspisisjonsrunde ut i hagen. Er glad jeg bor landlig til 🙂

 

 

På “Bruktbobutikken” her en dag fant jeg et vaskebrett og et lite gammelt melkespann. Vinduet er fra samme sted. Glasset et skittent, men jeg planlegger å ta glasset ut og bruke vinduet som ramme til fire portrettbilder som skal være med på Innherred Fotoklubbs utstilling på biblioteket i september i år. Lavendelen og krukka fant jeg på hagesenteret i bygda


 

 

Det blir roser i år også

 

Det ser da bra ut til tross for dårlig vær. En er sjelden ute og nyter blomsterprakten, det er synd 🙂

 

Nytrappa. den gamle var helt ødelagt, men nå har min “handyman” fått ordnet ny

 

Klatrehortensiaen har vokst seg stor og hvit

 

Artig å bo på landet, da ser en gjerne slike syn. en tilfeldig tur ut kan bli spennende 🙂 Ja, det er mine busker i forkant


 

En gammel kokskasse kan en gjerne ha blomster i. Både den og den gamle stolen som fungerer som pidestall er kjøpt på “Bruktboen” her i nærheten

 

Det blomstrer

 

Mot naboen


 

 

To gamle potetkasser jeg har planer for etter hvert

 

Ved ei trapp

 

Sommermat i dag, kyllingsalat

 

Det blomstrer i alle krukker

 

Noen få jordbær blir det i år også. I år tok vi opp det villnisset av en jordbærhage vi hadde, og plantet jordbæra i blomsterkasser i stedet. Mindre ugress her

 

Bugnende plommeår i år 

 

Så til dagens lille jobb. støtte opp peonbusken. Jeg har en peon i dyp rød farge og en rosa 

 

Peoner er virkelig vakre blomster

#hage  #garden  #interiør  #interior  #hjem  #home  #blomster  #flower  #hortensia  #peon  #plommer  #jordbær  #sommersalat  #flammentanz    

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg