19.07.15. Begynte ferie på fredag og er syk de første dager, blææhhh :)

Den siste uken før ferie på jobb har vært svært slitsom. Har liksom hanglet og ikke vært helt i form. Det har føltes ut som om jeg bare villet sove. Dette til tross for at jeg har hatt det skikkelig travelt med flere helseintervju pr. dag for å rekke over de asylsøkere / flyktninger som har kommet den siste tiden. Det er om å gjøre å rekke over flest mulig før ferien, slik at det ikke blir så mange til jeg kommer tilbake fra ferie. Dessuten hadde jeg feriegjester i hus de første dagene av uken som gikk, en av mine søstre og hennes to ynste barn. Hyggelig det, selv om jeg jobbet til rundt klokken 15.00 de dagene. Unnet meg et glass rødvin likevel på tirsdag og onsdagskvelden sammen med min 14 mnd. yngre søster, og på onsdags kveld overnattet også min 13 år yngre søster. På fredag da jeg kom hjem laget jeg en nydelig lutefiskmiddag med en liten aquavit til. Men jeg var syk og ville bare sove. Sovnet derfor på sofaen og sov helt til klokken 22.30 den første kvelden med ferie, he-he. Slik kan det gå. 

I dag er hele venstre side av ansiktet opphovnet. Jeg begynte å få skikkelig vondt over tenner i overmunnen og på hele venstre side av ansiktet på onsdag / torsdag som bare er blitt verre. Usikker på om det er tannverk eller bihulebetennelse. Jeg har tidligere erfaring med å gå til tannlege og har derfra blitt sendt til lege fordi det jeg trodde var tannverk var bihulebetennelse. Mest sannsynlig er det bihulebetennelse. I slutten av forrige uke hadde jeg litt øreverk, og det kom plutselig ut mye voksgørr av seg selv. Så har jeg liksom vært tett og tung i hode- / nese- / overmunnområdet hele forrige uke. På fredag begynte jeg med to typer nesespray, men det har liksom ikke lettet enda, ikke fått ut noe. Var på legevakt i går kveld, men fikk bare beskjed om å forsette med nesesprayer og smertestillende. så kunne jeg oppsøke tannlege. Våknet med svært opphovnet ansikt i dag. Vil oppsøke tannlege i morgen, eller evt. lege. Om det ikke bedrer seg. Håper på snarlig bedring slik at ferien kan planlegges. Gudskjelov hadde vi ikke sydenturbilletter liggende til første ferieuke, som vi gjerne har hatt de siste år.  

I år tenkte jeg og min mann å kjøre nordover kystriksveien. Har kjørt der før i regnvær og sterk tåke, og det er ikke å anbefale. Ser ikke så mye som et fjell, gørr kjedelig, he-he! Så skulle vi besøke slekt i Bodøområdet. Men det er altså utelukket å dra i kaldt – / regntungt vær nordover Jeg har googlet steder og sjekket været som bare det i helga. Nå vil vi ha sol etter elendig sommer her i Trøndelag. Så i det siste har tanken vært å kjøre nedover om Jotunheimen og ende nede i Kragerø – / Sandefjordområdet, kanskje med en tur ut til Jomfruland (øygruppe). Samtidig planlegger vi å ta med en av ferieukene inn i neste år for en skikkelig drømmeferie til Cuba rundt midten av februar i 2016. Det gleder vi oss til.

Men først bør en bli bra, så ferie ! Enda er det i det “blå” hvor vi ender opp, alt er væravhengig 🙂

 

Ja, hjemme enda 🙂

 

Startet ferien med lutefisk og aquavit. Bare tygget på en side av munnen, he-he :)))

#sommer  #hjem  #ferie  #lutefisk  #sommergjester  #ferieplanlegging  #trivsel

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg