21.06.15. Endelig har sommeren kommet til Trøndelag, grilling og beplantning :)

Åhhh, så deilig med noen solstrålende dager 🙂  De nytes, det er sikkert. I forgårs kom sommeren til Trøndelag også. Etter en elendig vår / forsommer så har vi nå soooool. Så dagen i dag er brukt mye utendørs, med grilling og beplantning i hage.Middagen på denne vakre dagen kunne ikke bli noe annet enn grillet. Mannfolkene i huset, det vil si min mann og hjemmeboende sønn vil gjerne ha kjøtt, mens undertegnede foretrekker fisk innimellom. Så i dag ble det flintsteik på mennene og laks på “mor”.

Etter middagen i 15-tiden, har jeg og min mann plantet ut noe sommerblomster i krukker og kasser. Synes det blir så fint i rundt huset. Ingen vits i å plante noe så lenge som været er så dårlig at en må holde seg inne for det meste. Ikke for det, jeg kjøpte jo noen få planter tidlig i mai, men de ble pjuskete av å stå innendørs, så en er kastet. Måtte jo ha de innendørs da det faktisk var kuldegrader om natten enkelte netter. Så sluddet det i juni litt. Ja, du hørte riktig, sludd, he-he, = blanding mellom regn og snø. Noen planter kjøpt i mai står nå ute, men enda i noe redusert i tilstand.

I går var vi på teater, jeg og min mann. Whitch, witch ble satt opp i en låve. Ja, du hørte riktig 🙂 Operamusikalen skrevet og komponert av Dollie de Lux, Ingrid Bjørnov og Benedicte Adrian og som hadde premiere i 1987 under Festspillene i Bergen. I 1992 ble den til og med spilt i London på West End Teater. Mektige sangprestasjoner i hovedroller og velregissert av Arnulf Haga. Min mann var sjåfør så da vanket det et glass rødvin i pausen på meg. Trivelig kveld ellers også. Det er så greit å bo imellom kommunene Verdal og Levanger, for på Innherred som det gjerne også kalles, er det et rikt musikk og teaterliv.

 

Her fra dagen i dag, solen skinner :

 

 

Endelig godt vær og sommersyssler rundt huset 🙂

 

Fra terassen i heimen, grilling på gang


 

Mannfolka med sin “velstekte” flintsteik, litt sor i kannene. Min mann var grillmester :)))


 

Laksepakke på grillen for “mor”


 

Nam, det smakte godt !


 

Beplantning i krukker


 

Endelig blomstrer rhododendron


 

Det blir så fint 🙂


#toveview  #hjemmet  #home  #foto  #photo  #bilde  #picture  #sommer  #summer  #vær  #weather  #nydelig  #beautyful  #sol  #sun  Norge  #Norway  #Trøndelag  #Levanger   #beplantning #blomster  #grilling  #mat  #salat  #teater    

    

4 kommentarer
    1. frodith: Ja, sommeren har endelig kommet og den er herlig, takk! Deilig med sommermat, fisken smakte utrolig godt fra grillen i “pakke” 🙂 Anbefales !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg